درخواست مشاوره تماس

جشنواره

نرم افزار متاتریدر

شاید تا به حال در بازارهای سنتی فعال بوده اید. اما اگر تمایل به حضور در بازارهای الکترونیکی دارید و می خواهید. شاخص ها، کالاها، سهام یا نفت را در بازارهای جهانی معامله کنید. نیاز به نرم افزارهای دارید .که شما را به بازارهای هدف متصل کند.

شروع تجارت در بازار بورس

برای شروع تجارت خودتان در بازارهای سرمایه و بورس نیاز است .که تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنید. و قبل از شروع به تجارت خود آموزش های لازم آن بازار را دیده باشید. تا به واسطه داشتن ابزارهای مناسب .و آموزش های کاربردی فعالیت هدفمند و مناسبی در بازارهای مالی انجام دهید.

معامله گری

ترید یا تجارت و معامله گری واژه ای است. که افراد فعال در زمینه کسب و کار .،بورس بازارن و فعالان اقتصادی .کامل با این کلمه آشنایی دارند.، یکی از شغل ها و کارهایی که به تازگی در ایران بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است. فعالیت در زمینه بورس و کسب درآمد از طریق خرید فروش سهام یا کالا است.

بازارهای مالی و بورس

جهت کار در بازارهای مالی و بورس شما نیاز به آشنایی با سایت هایی. که می تواند به شما قوانین را آموزش دهد. و نرم افزارهایی که دسترسی شما به بازارها را محیا کند. دارید،. یکی از ابزارهایی که تریدرها و معامله گران در عرصه تجارت استفاده می کنند. ابزار متاتریدر (MT4 یا MT5 ) است.

در ابتدای صحبتم و قبل از شروع به توضیح در مورد این نرم افزارها باید یک نکته را متذکر شوم .که بارها هم در کلاس های آموزشی بیان کردم، پلتفرم های معاملاتی محل مناسبی برای تحلیل کردن رفتار بازار و تحلیل تکنیکال نیستند. یکی از چندین مورد مشکلی که وجود دارد این است .

پلتفرم متاتریدر

که در هر بار باز کردن پلتفرم متاتریدر نقاط ترسیمی .در خطوط روند و تحلیل های قبلی به دلیل به روز شدن .نرم افزار امکان جا به جایی دارند .و ممکن است شما به دلیل مشغله فکری در این لحظه که پلتفرم متاتریدر را باز کرده اید. متوجه آن نباشید .و به دلیل نوسانات بالا و اهرمی که در بازارهای مالی جهانی وجود دارد.

رفتار تکنیکال

شما فرض را بر درست بودن. رفتار تکنیکال و در منطقه هدف بودن قرار دهید. و این مشکل ممکن است .به شما ضربه های ناخواسته مالی را وارد کند. و فراموش نکنید .معامله گرها (تریدرها) از پلتفرم های معاملاتی زمانی که می خواهند. رفتار بازار در مدت کوتاهی ببینند. یا می خواهند معامله ای در بازارهای سرمایه و بورس انجام دهند. استفاده می کنند و فضای تحلیل را در نرم افزارهای حرفه ای که برای بازارهای سرمایه و بورس .و حتی به صورت تخصصی برای بازارهای مختلف .مثل سهام یا کالاها ساخته شده اند استفاده می کنند. که برای آشنایی بیشتر با نرم افزارهای حرفه ای موسسه آوای مشاهیر در وب سایت خود. در بخش دانلود نرم افزار علاوه به معرفی نرم افزارها و بازارهایی که شما می توانید. از این نرم افزارها استفاده کنید. و همچنین منبع دانلود نرم افزارها را در بخش دانلود نرم افزار برای شما قرار داده است.

توضیحات مختصری در مورد نرم افزار متاتریدر

متاتریدر یک پلتفرم قوی. و بسیار مورد استقبال. فعالان بازارهای سرمایه و بورس است. به خصوص در بازارهای جهانی که در بروکرهای مختلف برای دسترسی به بازارهای جهانی در اختیار معامله گران قرار می گیرد .به منظور تحلیل و در اختیار قرار گرفتن قیمت های لحظه ای بازار. و تحلیل روندهای قیمتی در بازارهای سرمایه و بورس،. مه با تغییرات قیمت معامله گران می توانند. به کسب بازده ای از بورس های مختلف بپردازند، نمای کلی نرم افزار متاتریدر به شما کمک خواهد کرد تا در یک نگاه متوجه روند حرکت قیمت در بازه های مختلف زمانی شوید و بتوانید رفتار قیمت را تحلیل کنید، متاتریدر دارای بخش های مختلفی است .مثل همه نرم افزارها دارای یک صفحه اصلی است. و یک منوی دستوری اصلی که تمام دسترسی ها و توابه را در اختیار معامله گر قرار می دهد.

مثل: مارکت واچ( نمادهای معاملاتی )، .نوار ابزار،عمق بازار( مدیریت معاملات ) پنجره داده ها. که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.، هدایتگر، نوارهای متحرک یا موینگ اوریج ها که شما می توانید به راحتی به تعقیب قیمت ها بپردازید .و بهینه سازی استراتژی های خود را با الگوریتم. استراتژی تستر انجام دهید.

یکی از پنجره های مهم در متاتریدر،. پنجره ترمینال می باشد. این پنجره دارای بخشهای متعدد با کاربردهای متعدد است. در این قسمت می توانید معامله کنید، .اطلاعات مفید مربوطه را کسب نمایید. پنجره ترمینال به مانند نرم افزار اکسل دارای زبانه هایی در پایین پنجره است. هر یک از این زبانه ها امکاناتی در اختیار شما قرار می دهد.

به صورت آشنایی سرتیتر محتوایی هر زبانه را لیست می نماییم:

  • (Trade) بخش مدیریت معاملات.
  • (Exposure) بخش خلاصه وضعیت دارایی ه.
  • (Account history) بخش تاریخچه معاملات نه معاملات باز..
  • (News)بخش اعلام اخبار بازار.
  • (Alert) بخش هشدارهای قیمتی.
  • (Signal) بخش اتصال حساب معاملاتی به فعالیت بازار.
  • (Code base) بخش برنامه های منتشر شده MQL.
  • (Search) بخش جستجو در متاتریدر.
  • (Export advisors) بخش اطلاعات اکسپرتها.
  • ( Journal) بخش بخش دستورات ثبت شده در متاتریدر.

فضای دانش معامله گری

بخش های که در بالا در مورد آن ها صحبت کردیم به صورت همزمان کار نمی کنند. و با توجه با نیاز شما می توانید گزینه مورد نظر را انتخاب بفرمایید .تا اطلاعات مورد نیاز شما بنا به نوع کارمدی نرم افزار برای شما محیا شود،. هدف از این آموزش گسترش فضای دانش معامله گری بوده. و با توجه به اینکه متاسفانه اطلاعات جامع و کاملی به زبان فارسی از این نرم افزار وجود ندارد برای شما همراه گرامی آوای مشاهیر قرار داده شده است.

امید بر اینکه در سال های آینده اشتغال .در بازارهای مالی به طور کامل مورد توجه قرار بگیرید .

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

موسسه آوای مشاهیر افتخار خود می داند. که با معرفی بازارهای مالی (بازارهای سرمایه بورس و بازار پول و معرفی نرم افزارها و آموزش های کاربردی که براساس انتقال تجربه از افراد با تجربه بازارهای سرمایه و بورس ) در راستای گسترش بیشتر این دانش گام برمی دارد.
موسسه آوای مشاهیر خود را مفتخر میداند. که نقطه نظرات همراهانی که از این مقاله لذت برده اند .در بخش دیدگاه به اشتراک می گذارد.