درخواست مشاوره تماس

جشنواره

تابلو خوانی در بورس اوراق بهادار

( مزیت های رقابتی پایدار )

در پاسخ به این این سوال ” در دنیا چه کار کنیم. تا آینده ما تامین باشد .؟ هیچ جوابی وجود ندارد جز اینکه : به فرصت ها و مزیت های فردی خود نگاه کنید. ”
بخش اول این مقاله مفهوم. مزیت یا بازدارنده های اقتصادی و نقش آن در شناسایی تواایی واقعی شرکت ها در بورس. و بازار های سرمایه در طول زمان مورد بررسی قرار می دهد.
در گام اول جهت تابلو خوانی .باید یک تعریف دقیق از تابلو خوانی را با دقت بررسی کنیم. تابلو خوانی یعنی بررسی هر نماد،. میزان خرید و فروش، نوسان های قیمت،. میزان عرضه و تقاضا سهامدارن حقیقی و حقوقی. و موارد مشابه آن منجر به شناخت وضعیت کوتاه مدت. و میان مدت. سهام در بورس اوراق بهادر می شود.

تابلو خوانی

اولین چیزی که در تابلو خوانی با آن مواجه خواهید شد. در بورس اوراق بهادار تهران اطلاعات سهم مورد نظر است. که این اطلاعات در وبسایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران به نشانی WWW.TSETMC.IR می توانید به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.
اگر در وب سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران به دنبال سهم خاصی می گردی. می توانید .با رفتن به قسمت جستجوی نمادها و تایپ نماد آن شرکت. در بورس اوراق بهادار تهران یا اسم شرکت در بخش جستجو در وب سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار به سابقه معاملات آن سهم می توانید.

دسترسی پیدا کنید و پس از فراخوان شرکت در این قسمت با یک کلیک بر روی اسم یا نماد شرکت در بخش نشان داده شده در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار می توانید به راحتی به اطلاعات ان سهام دست پیدا کنید در قسمت های مختلف در صفحه نشان داده شده در سایت شرکت فناوری بورس اوراق بهادار تهران می توانید به اطلاعات زیر دست پیدا کنید.

شرکت فناوری بورس اوراق بهادار

1- نمایش تغییرات سهم در بورس اوراق بهادار،. قیمت پایانی سهم و قیمت آخرین معامله سهم در بورس اوراق بهادار.
2- میزان تغییرات قیمت سهام در بورس اوراق بهادار را در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت می توانید به راحتی ببینید .حتی در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار می توانید. قیمت های سهام مد نظر خودتان را در بازه زمانی چند ساله و یک سابقه کلی از سهامی که مد نظر شما هست را ببینید.

میزان خرید و فروش

3- در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار شما می توانید. به راحتی به میزان خرید، فروش و حجم معاملات برگ های سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس را بررسی کنید.
4- در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار نمایش تعداد معاملات توسط افراد حقیقی و حقوقی به تفکیک قابل مشاهده است. پس در اکثر موارد اگر حقوقی کد به کد معاملاتی انجام ندهد .به راحتی می توانید میزان خرید و فروش سهام توسط این افراد را زیر نظر داشت. در ویدیو کلیپ های آموزشی بعدی در مورد کد به کد در بازار بورس اوراق بهادار صحبت خواهیم کرد.

حجم مبنا

5- در صفحه نماد سهمی که فراخوانده شده شما می توانید. اطلاعات مربوط به تعداد سهم و حجم مبنا را که برای شما نمایش داده شده است .در صفحه شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار ببینید._( لازم است بداتید .بسیاری از اطلاعات دیگر مثل سهام شناور در دسترس شما قرار گذاشته شده است.)

روند معاملات

6- نمایش روند فعلی معاملات قیمتی سهام در سهم مورد نظر به راحتی در سایت شرکت فناوری بورس اوراق بهادار قابل مشاهده است. به طور کلی سه حالت در نمایش یک سهم می تواند. نشان داده شود اول اینکه سهم مورد نظر ما در بورس اوراق بهادار صف خرید باشد. دوم اینکه صف فروش باشد .و سوم اینکه خرید و فروش در سهم مورد نظر به صورت متعادل انجام شود.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

نسبت p/e

7- نمایش روند نمودار قیمت و حجم در سهم مورد نظر در بورس اوراق بهادار. در روز نشان داده می شود .( این قسمت به صورت چارت برای دسترسی شما به قیمت ها مورد بررسی قرار می گیرد.
8- نمایش شماره مقادیر P/E ( نسبت ارزندگی قیمت سهم بر میزان سودی که به دست شما به احتمال بسیار زیاد از آن شرکت خواهد رسید .) و میزان EPS یا سود که برای شرکت پیش بینی شده است لطفاٌ دوستانی که به تازگی به بازار بورس اوراق بهادار پیوسته اند .توجه کنند. که بازار بورس محلی برای پیش بینی است .پس زمانی که میزان سود احتمال سهم یا EPS اعلام می شود .به منزله تحقق نیست .و در آخر سودی که بین سهامدارهای اصلی د بازار بورس اوراق بهادار منتشر می شود را DPS می گویند.

اصلاحات بورسی

تعارف و اصطلاحاتی در بورس اوراق بهادار وجود دارد .که شما باید با آن آشنا بشوید. که در تابلو خوانی به شما نمایش داده می شود. در تابلو خوانی بورس اوراق بهادار قیمت پایانی با میانگین قیمت هایی که سهم مورد معامله. بین افراد سهامدار در بورس اوراق بهادار قرار می گیرد تفاوت دارد.

قیمت پایانی

قیمت پایانی یک سهم در بورس اوراق بهادار. در یک روز در واقع میانگین قیمت های است. که سهم مورد معامله قرار گرفته اگر حداقل حجم معامله در یک سهم در بورس اوراق بهادار به میزان حجم مبنا باشد. میانگین حجم بیشترین معاملات به عنوان قیمت پایانی سهم در بورس اوراق بهادار به شما نشان داده می شود. حال اگر میانگین حجم معاملات در بورس اوراق بهادار کمتر از حجم مبنا باشد .به همان میزان افزایش یا کاهش قیمت در قیمت پایانی لحاظ می شود.

حجم مبنا در بور ساوراق بهادار به چه معنی است؟

حجم مبنا، حداقل تعداد سهمی است که باید مورد معامله قرار گیرد تا سهم در دامنه نوسان کامل رشد کند یا کاهش یابد.
طبق قانون شرکت بورس اوراق بهادار باید حداقل بیست درصد از حجم مبنا یک شرکت خرید و فروش شود .و این حجم از خرید و فروش در بازار به واسطه تعداد روزهای معاملاتی در بازار بستگی دارد.

سهام شناور

سهام شناور در بورس اوراق بهادار آن بخش از سهام است .که سهامدارهای آن شرکت در بورس آماده عرضه و تقاضا سهام آن شرکت در بورس اوراق بهادار هستند. و قصد ندارن با حفظ آن سهم در هیئت مدیره قرار بگیرند.

وقتی حجم عرضه یک سهم از میزان تقاضای یک سهم بیشتر باشد. می گوییم .صف فروش و هر وقت در یک سهم در بورس اوراق بهادار حجم تقاضا بیشتر از عرضه باشد. می گوییم .صف خرید در بازار شکل گرفته است.

توصیه

یک توصیه معاملاتی از طرف موسسه آوای مشاهیر به شما همراه مشاهیری این خواهد بود. که در زمان های صف در بازار بورس هیجان زده رفتار نکنید .چون ممکن است این اتفاق از طرف سهاندارهای بزرگ شرکت حاظر در بورس اوراق بهادار یا یک خبر زود گذر باشد. پس زمانی که نقد شوندگی یک سهم در بازار در حال انجام است. به صورت عادی دست به خرید و فروش منطقی در بازار بورس بزنید.
در پایان موسسه آوای مشاهیر در راستای ارتقا ء روز افزون خود از شما همراه مشاهیری می خواهید. تا دیدگاه خود را در مورد این مطلب عنوان شده برای ما بگذارید تا هر روز با نقطه نظرات شما از دیروز خودمان بهتر باشیم.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو