درخواست مشاوره تماس

جشنواره

شناخت پیوت های مینور

تعریف پیوت ها

پیوت ها سطوح محوری برگشت بازار ها هستند. که بازاراگر صعودی بوده شروع به ریزش می کند .یا اگر نزولی بوده شروع به رشد می کند.

در کل پیوت ها در دو حالت غام وخاص استفاده می گردند،. حالت عام که در این بخش تشریح خواهد شد،. سطوح کلیدی و برگشت بازار می باشند. و در حالت خاص که مربوط به مباحث مدرن تکنیکال می باشد، .سطوحی هستند .که مستعد تبدیل شدن به حمایت و مقاومت هستند.

پیوت های سنتی به دو دسته تقسیم می شوند

 یکی پیوت های مینور (کوچک) و

دیگری پیوت های ماژور (بزرگ).

چرا  پیوت های مینور ؟

پیوت های مینور سطوحی هستند. که برگشت های قیمتی از این سطح، جزیی و حدود می باشند.، به عبارت دیگر برگشت های محسوسی در قیمت شاهد نیستیم. و این سطوح در حقیقت جاهایی است .که غالباٌ بازار در فکر نقد کردن معاملات خود می باشد. و کم تر معامله گران معکوس، وارد بازار بورس  می شوند.

نکته معاملاتی:

یکی از دلایلی که معامله گران معاملات خود را با سود کم می بندند. اسیر شدن در پیوت های مینور می باشد.، این پیوت ها در کنار چو روانی، منجر به این قضیه می شود .که معامله گران آماتور( جوان ) تصورکنند. بازار در حال برگشت بزرگی است .و معاملات خوب خود را اغلب با یک پنجم سود واقعی ببندند.

پیوت مینور

پیوت های مینور در حقیقت سطوحی هستند .که معامله گران کوتاه مدتی شناسایی سود می کنند و به دلیل نقد کردن معاملات، قیمت ها اندکی بر می گردند، اما قیمت مجدد در جهت روند اصلی خود حرکت می نماید. بنابراین افرادی که معامله گر میان مدتی هستند،. نباید تحت تاثیر مینورهای قرار گرفته. و پوزیشن های خود را با سود اندک ببندند. در حالی که می توانند سود بسیار بیشتری را کسب نماییند.

مشکل بزرگ معامله گران

مشکل بزرگی که بسیاری از معامله گران بازار، به خصوص تازه کارها، با آن روبرو هستند محدود کردن سود و باز کردن حد ضرر می باشد، بدین صورت که حد ضرر خود را بر اساس ماژورها تعیین می کنند و حد سودشان در مرحله اول ماژور است.

سود و ضرر در مینور

اما شرایط روحی و روانی و شرایط حاکم بر بازار منجر به این می شود .که معامله گران در مینورها معاملاتی خود را ببندند .و نسبت ریسک به بازده نامعقول باشد. و در بلند مدت برآیند ضرر شود.
در بازار ارز به دلیل تعدد خبرهای روزانه معمولاٌ شاهد حرکات هیجانی در هنگام خبرها هستیم.

استراتژی زمان

چناچه افرادی در تایم فریم بیش از یک ساعته تحلیل می کنند، نباید نوسانات جزیی بازار در تایم فریم های پایین تر آن ها را تحت تاثیر قرار داده تا معاملات خود را ببندند. عموماٌ روند حرکتی بازار، در قالب برآیند وضعیت اقتصاد کشورها شکل می گیرد.، و انتشار یک خبر در یک ساعتی از روز چناچه در جهت روند باشد،. می تواند شتاب حرکتی را سرعت بخشد. بنابراین چناچه روند حرکتی ما در بلند مدت صعودی است .و خبری خلاف جهت معامله ما منتشر می شود.، نباید باعث گردد که از معامله خارج شویم.

تجربه

من فرزین حفار به صراحت اعلام میکنم بیش از یک دهه در بازارهای مالی فعالیت کردم .و شاید خیلی از این مشکلات را به چشم ندیده ام .چون بر اساس روندهای حرکتی و براساس طول مدت دوره روند کار کردهام اما مدتی است .که به آموزش در سه سطح برای گسترش آموزش بورس و بالابردن سطح آموزشی از بازارمالی و بورس  روی آوردم .

چه تایم فریمی برای معامله مناسب است؟

اولین مشکلی که در تمام معامله گرهای جوان (تازه کار) دیدم. که من را مبهوت کرد .استفاده از تایم فریم های بسیار کوتاه جند دقیقه ای و حتی یک دقیقه ای بوده است.

که با عدم دانش لازم و ندانستن اصول اولیه دست به معامله در این تایم فریم زده اند. که متاسفانه 90 % از مواقع به از دست رفتن کل پول این افراد به دلیل معاملات پی در پی اشتباه یا از دست رفتن .کل سرمایه اولیه واز همه مهمتر بی اعتمادی به بازار و از دست رفتن اعتماد به نفس فرد شده است.

موفقیت در بازار مالی و بورس

بازارهای مالی  و بورس مکانی هستند.برای کسب بازده بسیار مناسب تر از هر شغلی اما زمانی که شما حداقل قوانین بازار را بدانید. و به این قوانین احترام بگذارید.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

پیروزی یا جنگ
  • اگر برای جنگ با بازار بورس  آماده هستید .به شما بابت پیوستن به جامعه آماری 90% خوش آمد میگم.
  • موسسه آوای مشاهیر افتخار خود می داند. که با معرفی بازارهای مالی (بازارهای سرمایه بورس و بازار پول). در راستای گسترش بیشتر این دانش گام برمی دارد.
  • موسسه آوای مشاهیر خود را مفتخر میداند. که نقطه نظرات همراهانی که از این مقاله لذت برده اند .در بخش دیدگاه به اشتراک می گذارد.