درخواست مشاوره تماس

جشنواره

اهداف سرمایه‌گذاری یا تریدری

شاید هدفتان این است که سرمایه‌تان سریع  رشد کند و ریسک آن برایتان اصلا مهم نیست، زیرا به سادگی می‌توانید ضرر را متحمل شوید و خودتان را دوباره سرپا بکنید.

فرضا هدف‌تان این است که سرمایه‌تان را به امن‌ترین شکل ممکن ارتقا دهید و حفظ اصل سرمایه اهمیت بسیار  زیادی دارد.

طبق این اهداف متفاوت، تصمیمات گوناگونی در خصوص سرمایه‌گذاری قابل گرفتن است:

  1. سرمایه‌گذاری و ریسک متوسط جهت  بازدهی بهتر :اگر می‌توانید ریسک بیشتری را تحمل  کنید و سرمایه تان را در آینده نزدیک احتیاج ندارید، سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بزرگی که دارای پایداری بالایی هستند و ترجیحا سود نقدی خوبی پرداخت می‌کنند گزینه بهتری میباشد.
  2. سرمایه‌گذاری کم ریسک چون  مدتی بعد آن پول را احتیاج دارید:در صورتی که نزدیک به بازنشستگی قرار دارید،احتمالا  نمی‌خواهید از ارزش پول‌تان کاسته گردد چون که روی آن حساب باز نموده اید . به همین علت در صورتی که هدفی مالی در نظر دارید که موعد آن نزدیک  است، سرمایه‌گذاری کم‌ریسک عاقلانه‌ و هدفمند تر  است. سرمایه‌گذاری همچون خرید اوراق مشارکت، خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می باشد .
  3. سرمایه‌گذاری پرریسک جهت  بالا بردن توانایی به بازدهی بالا : اگر توانایی ریسک قسمت  زیادی از سرمایه تان  برای دست‌یابی به بازدهی بالاتر دارید، پس رشد سریع یک هدف مناسب برای شما می باشد. در این صورت می بایست  در سهام شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که آینده خوبی دارند ولی ریسک‌شان بیشتر می باشد . بدین صورت گزینه مناسبی برای زمانی می باشد  که برای مدتی طولانی نیاز به پول ندارید و می‌توانید صبر کنید تا شرکت موردنظر، بزرگ شده و به سود بیشتریدست پیدا کنند .

 

تریدر کیست؟

ترید به معنای معامله است  .خود کلمه معامله به معنی داد و ستد می باشد .به طور مثال ترید در بازار رمز ارزها به معنی خرید ، فروش و یا تبادل کریپتوکارنسی ها در مدت زمان مشخص می باشد که هدف آن کسب سود می باشد .

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

تفاوت سرمایه گذاری و ترید؟

فرق سرمایه گذاری و ترید چیست ؟ تفاوت اصلی بین یک تریدر و یک سرمایه گذار تایمی می باشد که شخص دارایی را در اختیار  خود دارد. سرمایه گذاران تمایل دارند که افق زمانی طولانی تر داشته باشند ، در حالی که تریدرها  تمایل دارند تا برای دوره های کوتاه تر دارایی را برای سرمایه گذاری در روند کوتاه مدت نگه دارند.

 

تریدر اسکالپر ( Scalper ) کیست؟

اسکالپر ها در زمان های بسیار کوتاه به معامله در بازارمالی  می گذرانند . هدفشان سود فوری هر چند کم است. ممکن است در طی روز، چندین بار، با مبالغ سنگین ، معامله کنند تا شاید سود اندکی را به دست آورند و پس از هر ترید از بازار خارج می شوند.  در واقع به روش اسکالپینک (Scalping) عمل می کنند.

تریدر نوسانی Swing Trader کیست ؟

تریدر نوسانی Swing Trader کیست ؟ سوئینگ تریدرها، معاملگرهای نوسانی می باشند . مدت زمان معاملات این گروه معمولا بین یک یا دو روز تا ۱ هفته  می باشد. روندهای اساسی بازار را مد نظر دارند و از نرم افزار ها برای شناسایی و تحلیل استفاده می کند. تریدر های این بازار  با در نظر گرفتن کف قیمت نسبی بازار عمل می کنند. سپس با تحلیل باراز به دنبال فروش یک باره یا به مرور در بهترین موقعیت با سقف نسبی قیمت می پردازند. استراتژی فروش نیز روند مشابه خرید را تکرار می کنند. آنها در خرید و فروش برای زمانی که صرف کرده اند به دنبال بهترین نتیحه می باشند .


تریدر بلند مدت Position Trader کیست ؟

تریدر بلند مدت Position Trader کیست ؟ تریدرهای بلندمدت با در نظر گرفتن روندهای کلان اقتصادی  معامله می نمایند. آنها بین ۱ ماه تا ۱ سال در معامله باقی می مانند.این نوع ترید کردن تقرییا شبیه سرمایه گذاری است. هدف آن رسیدن به سود قابل توجهی در بلندمدت می باشند .تریدرهای بلندمدت معمولا مبتنی بر تحلیل فاندامنتال  یا بنیادی عمل می کنند.


تریدر اسکالپر ( Scalper ) کیست؟

اسکالپر ها در زمان های بسیار کوتاه به معامله در بازار  های مالی می گذرانند. هدفشان سود فوری هر چند کم است. ممکن است در طی روز، چندین بار، با مبالغ سنگین ، معامله کنند تا شاید سود اندکی را به دست آورند و پس از هر ترید از بازار خارج می شوند.  در واقع به روش اسکالپینک (Scalping) عمل می کنند.


تریدر روزانه Day Trader کیست ؟

تریدر روزانه Day Trader کیست ؟ از روش ترید اسکالپینگ طولانی تر است  و به صورت روزانه انجام می شود. در ابتدای روز وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و با دنبال کردن یک سبد خرید، به معامله می پردازد و در پایان روز هم سرمایه خود بیرون می کشد. سود این معاملات از اسکالپینگ بیشتر است.