درخواست مشاوره تماس

جشنواره

قدرت حمایت روند در تحلیل تکنیکال

کلاس آموزش بورس در شیراز
آموزش بورس از صفر تا صد ( آموزش بورس آنلاین و حضوری ) > دوره ها > کلاس حضوری آموزش بورس > کلاس آموزش بورس در شیراز
تعریف روند صعودی
در روند صعودی برآیند حرکات افزایشی و کاهشی در انتها منتج به صعود قیمت می شود.

در این حالت سقف های بالاتر نسبت به سقف قبلی و کف های بالاتر نسبت به کف قبلی تشکیل می شود.

تعریف روند نزولی

در روند نزولی برآیند حرکات افزایشی و کاهشی در انتها منتج به کاهش قیمت می شود.

در این حالت سقف های پایین تر نسبت به سقف قبلی و کف های پایین تر نسبت به کف قبلی تشکیل می شود.

تعریف روند خنثی

در روند خنثی کف ها و سقف ها، قانون مشخصی ندارند و قیمت علاقه مند است در یک محدوده مشخص نوسان کند.

خط روند (به انگلیسی Trendline)

خطی است که از بالاترین قیمت‌ها (سقف‌های قیمت) یا پایین‌ترین قیمت‌ها (کف‌های قیمت) رسم می‌شود تا مسیر غالب قیمت را نشان دهد.

خطوط روند

، حمایت و مقاومت را در هر بازه زمانی روی نمودار قیمت نمایش می‌دهند.

نکات کلیدی:

یک خط روند واحد را می‌توان به یک نمودار اعمال کرد تا تصویر واضح‌تری از روند و سمت و سوی قیمت به دست آید.
خطوط روند را می‌توان به کف‌ها و سقف‌های قیمت اعمال کرد تا یک کانال به وجود آید.
دوره زمانی تحلیل شده و نقاط دقیقی که جهت رسم خط روند استفاده می‌شوند برای هر معامله‌گر متفاوت هستند.

خطوط روند به شما چه می‌گویند؟

به جای نگاه به عملکرد گذشته کسب و کار یا هر مبنای دیگری، تحلیلگران تکنیکال به دنبال روندها در عملکرد قیمت (price action) می‌گردند. خط روند به تحلیلگران تکنیکال کمک می‌کند تا مسیر کنونی قیمت‌های بازار را مشخص کنند. تحلیلگران تکنیکال معتقدند روند مثل دوست شماست، و تعیین این روند اولین قدم در فرآیند انجام یک معامله خوب است.

برای ایجاد یک خط روند، تحلیلگر باید حداقل دو نقطه روی نمودار قیمت داشته باشد.

برخی تحلیلگران مایلند از بازه‌های زمانی متفاوت مانند یک دقیقه یا پنج دقیقه استفاده کنند. برخی دیگر از تحلیلگران نمودارهای روزانه یا هفتگی را در نظر می‌گیرند.

برخی تحلیلگران زمان را به طور کل کنار می‌گذارند و ترجیح می‌دهند روندها را به جای فواصل زمانی (intervals of time) بر اساس فواصل تیک (tick intervals) بررسی کنند.

آنچه باعث جذابیت و فراگیر شدن استفاده از خطوط روند می‌شود این است که می‌توان از این خطوط صرف‌نظر از بازه، چارچوب، و فاصله زمانی در شناسایی روندها استفاده کرد.
ساختار کلی خط روند
خط روندها از وصل کردن پایین‌ترین یا بالاترین نقاط قیمت در نمودار بدست می‌آیند.

خط روند نزولی

خط روند نزولی از وصل کردن سقف‌های قیمت و خط روند صعودی از وصل کردن کف‌های قیمت بدست می‌آید.
در این مورد، معامله‌گر ممکن است ترجیح دهد که نزدیک به خط روند خرید خود را انجام دهد و برای مدتی طولانی این موقعیت معاملاتی را حفظ کند.

اگر عملکرد قیمت خط قیمت را شکسته و پایین‌تر رود، معامله‌گر می‌تواند آن را به عنوان سیگنالی برای بستن موقعیت (یعنی فروش) در نظر بگیرد. این امر به معامله‌گر اجازه می‌دهد مطابق روند معامله کند و هنگامی که روندی که دنبال می‌کند شروع به ضعیف شدن کرده از معامله خرید خارج شود.

خط روند

خطوط روند البته بستگی زیادی به بازه زمانی دارند. در مثال بالا، معامله‌گر احتیاجی به ترسیم مداوم و چندباره خط روند ندارد. با این حال، در مقیاس زمانی دقیقه، ممکن است خطوط روند متفاوتی بتوان رسم کرد و معامله‌ها احتیاج به تنظیم مجدد و قاعده‌مند داشته باشند.

تفاوت بین خطوط روند و کانال‌ها

بر یک نمودار بیش از یک خط روند را می‌توان اعمال کرد.

معامله‌گران معمولا برای ایجاد کانال خط روندی برای اتصال قیمت‌های بالا و همچنین خط روندی برای اتصال قیمت‌های پایین رسم می‌کنند. کانال می‌تواند هم حمایت و هم مقاومت را برای بازه زمانی مورد بررسی مشخص کند.

مشابه با خط روند واحد، معامله گران به دنبال رشد و افت ناگهانی قیمت یا شکست هستند تا وقتی قیمت به خارج از کانال رسید، متناسب به جهت حرکت قیمت، معامله خود را انجام دهد. نقطه شکست کانال می‌تواند به عنوان نقطه خروج یا نقطه ورود استفاده شود.

محدودیت‌های خط روند

خطوط روند محدودیت‌هایی مشابه سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال دارند.

هرگاه داده قیمت بیشتری در نمودار اضافه شود، خطوط روند نیز باید دوباره تنظیم شوند.

یک خط روند گاهی برای مدتی طولانی ادامه پیدا می‌کند و قیمت به اندازه کافی از آن فاصله خواهد گرفت و از این رو نیاز به بروزرسانی دارد. علاوه بر این، معامله‌گران اغلب نقاط داده متفاوتی را برای اتصال انتخاب می‌کنند.

ممکن است خط روندی که توسط یک معامله‌گر رسم شده، توسط معامله‌گران دیگر به شکل دیگری مشاهده شود.

به عنوان مثال، برخی معامله‌گران در یک بازه از کف‌های قیمت استفاده می‌کنند درحالیکه دیگران ممکن است از پایین‌ترین قیمت بسته شدن در یک دوره زمانی استفاده کنند.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

از کجا شروع کنم؟        دوره جامع نوابغ بورس          دوره جامع اسطوره طلا          دوره نوابغ توربو              دوره رایگان معرفی اسطوره طلا       دوره معامله گر منضبط

دوره رایگان معرفی معامله گر منضبط

ما در موسسه آوای مشاهیر مسیر موفقیت صحیح در بورس را به یک دانش تبدیل کرده و نام آن را “دوره جامع نوابغ” نامیده‌ایم برای دیدن آموزشی رایگان در بورس  از طریق وب سایت، اینستاگرام و آپارات همراه ما باشید.

موسسه آوای مشاهیر پرچمدار ترید در ایران

نکته آخر

نکته آخر این است که خطوط روند اعمال شده بر چارچوب‌های زمانی کوچکتر می‌توانند به حجم حساس باشند. یک خط روند که در طول ان حجم قیمت پایینی وجود داشته، ممکن است به سادگی و هرگاه حجم در طول یک بازه معاملاتی بالا رفت شکسته شود.

دانستن اصول روند بازار یکی از موارد اساسی در بازار بورس است که بایستی قبل از ورود به بازار با تمامی این اصول آشنا شد
اطلاعات بیشتر پکیج های آموزشی به همراه کوچینگ رایگان آموزش بورس در معامله گری و سرمایه گذاری، جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش با شماره 07136398831، 09056119981 خانم محمدی تماس بگیرید
: وب سایت موسسه آوای مشاهیر: https://shirazbours.com/
اینستاگرام موسسه آوای مشاهیر: avayemashahir@