درخواست مشاوره تماس

جشنواره

معرفی روند های نقدینگی در بازارهای سرمایه و بورس ها

قبل از معرفی روندها در ابتدا باید یک تعریف جامع در مورد روند را کامل بدانید. در بازارهای سرمایه و بورس سه دسته جهت جریان نقدینگی دارید.، روند نقدینگی صعودی، روند حرکتی نزولی.، روند حرکت خنثی پس در حال حاضر می دانید. که بازارهای سرمایه در خود داری یک تعریفی روند حرکتی هستند.

روند صعودی

در بازار به خطوط حرکت قیمت در اصطلاح بازارهای سرمایه و بورس چارت گفته می شود. پس اگر در یک جهت حرکتی چارت سقفی. بالای سقف قبل و کفی بالاتر از کف قبل ( عرضه ها و تقاضاها در بورس ) روند صعودی حرکت می گویند.

روند نزولی

در بازار بورس اگر تمایل بازار به سمت فروش یک محصول باشد. با رسیدن قیمت ها به نقاط افزایش خود بازار تمایل به فروش اون محصول می کند. با این دیدگاه که بازار تمایلی به خرید در منطقه تعادل قیمت ندارد .پس در چارت قیمتی بورس و بازارهای سرمایه کفی پاین تر از کف قبل و سقفی پایین تر از سقف قبل (میزان عرضه ها ار تقاضا بیستر ) روند نزولی به وجود خواهد آمد.

روند خنثی

روند خنثی ساختاری است. که در آن کف ها و سقف ها، قانون مشخصی ندارند. و قیمت علاقمند است .در یک محدوده مشخص نوسان کند. از نظر بنیادی روند خنثی یا بازار بدون روند.، معمولاٌ توازن را در عرضه و تقاضا نشان داده .و بیانگر روند خنثی و بیانگر بدون تصمیم بودن و انتظار بازار تلقی می شود. در این شرایط معامله گران دنبال نوسان گیری در بازار می باشند.

نوسان گیری

نوسان گیری در خرید در زمانی که بازار در سیکل نزول هست. بسیار اشتباه هست.، همانند اتفاقی که در حال انجام در تاریخ انتشار این مقاله هستند. و اگر خدایی ناکرده در این فرصت ها افراد سود جو با ایجاد جو روانی در بازار باعث صدمات به افرادی می شوند. که بدون هیچ دانشی و با وسوسه پولدار شدن در این بازار حضور پیدا می کنند.

من فرزین حفار به صراحت اعلام می کنم .که بورس اوراق بهادار در زمان انتشار این مقاله محل امنی برای سرمایه گذاری نیست. و شما می توانید .در همان سایت TSETMC به خرید و فروش سکه های یک روزه بپردازید.

 تعریف روند در یک پاراگراف :

برآیند حرکات صعودی و نزولی است. که برآیندش می تواند. صعودی یا نزولی باشد.، روند در حقیقت شاکله و ساختار حرکتی بازار است،. تجسم حرکت بازار به صورت کلی در چارچوب روند مشخصی می باشد،. در مجموع سه نوع حرمت قیمت در بازار بورس و سرمایه داریم.، نزولی، صعودی و خنثی.

جهت حرکتی بازار

در بیشتر موارد، بازار در یک جهت خاص حرکت دارد. اما بازار هر از گاهی روندش به دلایل متعدد. که غالباٌ بنیادی می باشد.، تغییر می یابد، مشخصه این تغییر روند. در نمودار به خوبی مشخص می شود، .همان طور که در تعریف روند بیان کردیم. چنانچه تعریف به هر دلیلی مخدوش شود،. ممکن است روند ما تغییر یابد.

تفکر غالب

یک تفکر غالب در بازار وجود دارد. و آن این است .که بازار هیچ وقت یک روند را برای ابد دنبال نمی کند. و همیشه قیمت هایی هستند. که برای خرید یا فروش جذابیت پیدا می کنند .بازار علاقه به تغییر روند پیدا می کند.

نگرش و دیدگاه معامله گران

به طور کلی نگرش و دیدگاه معامله گران مبتنی. بر روند غالب بازار یک نظم منسجمی را در طراحی دیسیپلین معاملاتی ایجاد می کند .که منجر به معاملات موفق تر در بازار می شود،. به عبارت دیگر اگر معامله گران براساس اسلوب مشخص و تعریف شده. رفتار نمایند،. ثبات در معاملات را برای شان به همراه دراد .و هر گونه هیجان و معاملات احساسی را در معامله گران از بین می برد

تغییر روند

به طور کلی تغییر روند،. به دلیل مخدوش شدن روندها ایجاد می گردد. اما ممکن است .زمانی که تغییر روند ایجاد می شود، .حرکت زیادی صورت گرفته باشد .و عملاٌ ورود به معامله چندان صرفه اقتصادی نداشته باشد. یکی از تکنیک های بسیار زیباییکه زودتر می تواند .به ما کمک نماید تا تغییر روند را شناسایی نماییم، .تکنیک خط روند می باشد که در بخش بعدی تشریح می کنیم.

خط روند و تکنیک های معامله گری

خط روند یک سطح حمایت یا مقاومت دینامیک هست .که به صورت هوشمند سطوح عرضه و تقاضای کلیدی بازار را برای معامله گران مکشوف می کند.

خط روند صعودی

در خط روند صعودی، دو کف اصلی را با یک خط به هم وصل می کنیم. و خط را امتداد می دهیم، .زمانی که بار سوم، قیمت به خط روند تماس پیدا می کند، .خط روند صعودی ما رسمیت پیدا می کند .و به این نکته توجه کنید. که جریان های نقدینگی در حرکت نقدینگی بازار بورس و سرمایه علاقمند به حرکت هستند. و دوست دارند روند خود را حفظ کنند.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

خط روند نزولی

با توجه به تعریف روند نزولی. که بازار هر بار کف و سقف پایین تر تثبیت می کند،. برای رسم خط روند نزولی،. دو سقف را به هم وصل کرده و امتداد می دهیم،. در تماس سوم خط روند معتبر می شود.
در انتها موسسه آوای مشاهیر به شما توصیه می کند. با روند بازار دوست باش .و ما مفتخر خواهیم بود. که پرچمدار انتقال تجربیات از بازارهای مالی به افراد علاقمند به این بازار ها خواهیم بود. و در راستای گسترش این دانش بتوانیم گام بزرگی در ایجاد اشتغال در ایران برداریم.