درخواست مشاوره تماس

جشنواره

ابزار معامله گران و الگوهای حرکتی

به طور کلی معامله گران حاضر در بازار با ابزارهایی که در اختیارشان هست .می کوشند .تا بازار را در جهت های درست .با علومی که در دانش آن به صورت کامل مسلط هستند. را تحلیل کنند و در آن گام با بازار همسو باشند.

جهت حرکت در بازارهای سرمایه و بورس به علوم وفنونی نیاز هست .که در ویدیو بالا کامل در مورد آن صحبت کردیم. در اینجا نگاهی به هنر ترید در موج های الیوت و سبک شمارش ها و شناسایی تحلیل امواج انگیزشی و امواج اصلاحی خواهیم داشت .

به طور کلی، دیدگاه امواج الیوت می کوشد دو نوع الگو را توضیح دهد :

1- الگوی حرکتی بازار ( امواج جنبشی یا ایمپالس )

2- الگوی اصلاحی ( امواج تثبیتی روند یا کارکشن )

این مقاله الگوهای حرکت و اصلاحی و شیوه ی تشخیص این الگوها به وسیله امواج الیوت. و تایید آن به وسیله فاکتورهای دیگر را توضیح می دهد. همچنین، در این مقاله یک سری از قوانین راهبردی و کاربردی به همراه مثال های گوناگون آمده است.

الگوی حرکتی الیوت

در الگوهای الیوتی ما به صورت پیش فرض بر اساس حرکت بازار و قوانین از پیش تعیین شده .به شماره گذاری امواج الیوت بازار می پردازد. داز آنجایی که با انتشار اخبار جدید احتمال تغییر روند در بازار وجود دار،. تمام سعی ما استفاده از رفتار شناسی بازار و هنر ترید با پرایس اکشن خواهد بود . پس در ابتدا ما شماره گذاری پیش فرض را تایید نمی کنیم. و سعی در تایید آن به واسطه اخبار بازار و رفتار معامله گران در محدوده حرکتی مشخص شده داریم. این موضوع نیازمند شناخت دقیق و تجربه کافی تحلیل گر است.

الگوی حرکت ایمپالس

خوب به سراغ الگوهای حرکت یا امواج ایمپالس بازار برویم،. الگوی حرکت در برگیرنده پنج موجی اصلی در بازار سرمایه و بورس است. این موج می تواند .در دو جه صعودی و نزولی در بازار شکل بگیرد. یک پنج موج صعودی را در نظر بگیرید. موج اول متشکل از یک صعود ضعیف است. که به همراهی تعداد کمی از شرکت کنندگان در بازار شکل می گیرد. پس از پایان موج اول، بازار در مورد موج دوم در حالت فروش قرار می گیرد. فروشی که پایه و اساسی نداشته .

موج دوم

و بسیار خطرناک است. موج دوم درنهایت .بدون این که توانایی تشکیل یک قیمت پایین جدید را داشته باشد،.پایان می پذیرد و بازار در جهت .حرکت اولیه ی خود ایجاد یک صعود دیگر را آغاز می کند.
مراحل اولیه موج سوم به آرامی شکل می گیرد .تا اینکه به بالای قله ی قبلی یعنی انتهای موج اول می رسد. تا این لحظه دستورهای توقف با ضرر بیشماری. در بالای موج اول وجو د دارد.

معامله گران و روند صعودی

در این لحظه معامله گران هنوز متقاعد نشده اند .که روند صعودی شکل گرفته است .و تصمیم دارند .از رسیدن بازار به سقف قبلی به عنوان موقعیتی برای فروش های کوتاه مدت استفاده کنند. برای این که تحلیل آن ها درست از آب درآید، .بازار باید در عبور از سقف قبلی شکست بخورد. به همین دلیل، دستورهای توقف زیادی در محدوده ی سقف موج اول وجود دارند.

موج سوم

در ادامه موج سوم در یک حرکت سریع و ناگهانی سقف قیبلی را تصرف می کند. به محض فتح قله ی قبلی به وسیله موج سوم، .دستورهای توقف عمل می کنند، در این منطقه بسته به میزان دستورهای توقف، .شکاف های متفاوتی شکل می گیرد. شکاف ها به طور معمول نشانه هایی هستند .که خبر از شکل گیری امواج سوم می دهند. حال که دستورات توقف اجرا شده است و معامله گرانی که عکس بازار معامله کرده و باضرر از بازار خارج شده اند،. موج سوم می تواند توجه معامله گران بازار را به خود جلب کند.

اتفاقی که در ادامه رخ می دهد را می توانیم این گونه تفسیر کنیم :

خریدارانی که از ابتدای شکل گیری امواج در بازاربورس بود ه اند،. از خریدهای خود راضی بوده. و احتمال دارد دست به خرید دوباره نیز بزنند.
معامله گرانی که منتظر کاهش قیمت ها بوده .و دستورهای توقف با ضررشان اجرا شده است،. پس از پشت سرگذاشتن آشفتگی و ناراحتی شان، رای به صعودی بودن بازار داده و احتمالاٌ با اقدام به خرید وارد موج صعودی می شوند.

موج سوم ، بهترین موج بازار

این اشتیاق همگانی برای خرید به حرکت صعودی در موج سوم قدرت می بخشد. احتمالاٌ اینجا تنها جایی از بازار است که کمابیش معامله گران در صعودی بودن بازار اتفاق نظر دارند.دیر یا زود هیجان های خرید. در میان معامله گران فروکش کرده،. حرکت موج سوم کند و در نهایت متوقف می شود .در این مرحله بحث دریافت سود جذاب می شود،.

موقعیت خرید و فروش

برخی از معامله گرانی که از ابتدا در موقعیت خرید بوده، .به ویژه کسانی که با دید کوتاه مدت وارد بازار شده اند،. تصمیم به گرفتن سود معاملات خود کرده .و با گذاشتن دستورات فروش، به نقد کردن معاملات و دریافت سودهای خود اقدام می کند. آن ها موفق به انجام معامله ای سودآور شده و به طبع به محافظت از سودهای خود می کنند.

موج چهارم و نحوه تشکیل ان

این اقدامات افت موقتی و ریزش های قیمت را باعث می شود. این ریزش ها موج چهارم اصلاحی را تشکیل می دهند. ریزش قیمت در موج دوم نتیجه فروش استقراضی تعدادی از معامله گران است. فروشی که در آن مرحله از بازار با ریسک بسیار بالایی همراه بوده. و در اصل معامله اشتباهی است. در حالی که ریزش قیمت ها در موج چهارم ماهیتی متفاوت داشته و درنتیجه، .دریافت سود معاملات. از سوی معامله گرانی بوده که از پیش محصول را دراختیار داشته اند.

فروش استقراضی

از سوی دیگر فروش استقراضی در موج چهارم نیز معاملهی اشتباهی است. چرا که معامله ای خلاف جهت روند اصلی حرکت بازار است. و هدف ما از شناخت الیوت، جلوگیری از انجام چنین معاملاتی است.

تجربه

من فرزین حفار از شما می خواهم. که در مقالات آینده با ما همراه باشید. تا از سبک های متفاوتی از عملکرد معامله گران در بازار رونمایی کنیم و ادغام نتیجه آموزش ها را در برهه های زمانی خواهید دید.
در ادامه، همچنان که فرآیند نقد کردن سودها در جریان است، .اکثریت معامله گران هنوز بر این باورند .که روند اصلی بازار صعودی است. در این میان معامله گران زیادی وجود دارند .که یا دیر سوار این موج صعودی شده .و یا تنها نطاره گر این فرآیند بوده اند. در ه صورت این اشخاص،. پایان یافتن مرحله دریافت سود را موقعیتی مناسب. برای خریدهای دوباره و یا وارد شدن به بازار می دانند. این دسته از معامله گران در انتهای موج چهارم دست به خرید می زنند.

اشتیاق خرید در موج 3

خریدهای هیجانی و با اشتیاق آن گونه که در موج سوم وجود داشت،. در موج پنجم به چشم نمی خورد .و در نتیجه، قدرت موج پنجم به بزرگی قدرت خرید و رشد در موج سوم نیست. به هر حال، موج پنجم موجی است. که از سوی گروه کوچک تری از معامله گران شکل گرفته است. زمانی که قیمت ها در موج پنجم در حال شکل دهی سقفی بالاتر از سقف موج سوم است،.میزان فروش و قدرت خرید در مقایسه با موج سوم بسیار کم تر است.

نتیجه

در نهایت، زمانی که این اشتیاق های بی رمق برای خرید .در موج پنجم نیز از بین می رود، .بازار به سقف خود رسیده .و شروع به تشکیل همین فازهای حرکتی، .این بار در جهت عکس می کن. به عبارتی، وقتی که پنج موج کامل می شود، بازار روند خود را تغییر می دهد.

موسسه آوای مشاهیر افتخار دارد. با تجربه بیش از نیم قرن فعالیت مجموع هیئت مدیره این موسسه در بازارهای مالی پرچمدار انتشار دانش و سکان دار هنر ترید در ایران باشد .به امید روزی که هیچ جوان ایرانی از آینده مالی خود گله مند نباشد.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

و همراهی شما دوستان در خش آموزش رایگان نوید. بخش رسدن به اهداف همه ما خواهد بود. پس ازتون می خوام. با گذاشتن یک دیدگاه بعد از استفاده از مجموعه آموزش های رایگان که با همت تیم موسسه آوای مشاهیر گردآوری شده است. ما را در رسیدن به این هدف همیاری نمایید .تا در تمام طول این مسیر پرفراز ونشیب که در بازارهای سرمایه و بورس در کنار شما هستیم

خستگی راه به تن ما نماند .و هر روز با انتشار مقاله ها، ویدیو ها و معرفی بازارهای مالی اعم از بازار بورس اوراق بهادار،. بازار کالا و مشتقات و بازارهای جهانی مثل طلا و ارزهای نوظهور دیجیتال هر روز با همراهی شما این مسیر را طی کنیم.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو