درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بیت کویین و قوانین آن

بیت کوین ( bitcoin ) ، یکی از انواع کریپتو کارنسی ها ( cryptocurrency )  و همانارز های دیجیتال است که به صورت غیر متمرکز در بستر شبکه بلاک چین  فعالیت هستند. . این ارزدیجیتال با محاسبات بسیار پیچیده ریاضی به صورت رمز های دیجیتالی ایجاد می شوند . و همین امر دلیلیست تا ارزش پولی داشته باشند . جهت  استخراج این رمز ارز ها از دستگاه های ویژه ای استفاده می کنند که از مصرف برق بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل خیلی از کشور ها تولید آنها را مقرون بصرفه نمیداند. .

بیت کوین

در میان  رمز ارز های موجود بیت کوین اولین و در واقع شناخته شده ترین آنها است . که اولین بار در سال 2008 و پس از بحران به وجود آمده در آن سال توسط فرد یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو با هدف ذخیره و انتقال امن پول به دنیا معرفی گردیده است ، .لازم به ذکر است که هویت ساتوشی ناکاموتو هنوز هم نامشخص است .

ویژگی خاص بیت کوین

از جمله ویژگی هایی که سبب محبوبیت بیت کوین bitcoin )  شده این  میباشد که که تمام ویژگی های پول های واقعی مانند قابلیت خرید کردن ،. سرمایه گذاری ،. انتقال ارزش و … را دارا است . ولی  با این تفاوت که به دلیل غیر متمرکز بودن آن تحت نظارت هیچ دولت یا سازمان خاصی نبوده است . و در نتیجه تمامی واسطه ها در انجام معاملات با این رمز ارز از بین رفته اند .، از طرف دیگر با توجه به استفاده از فرآیند های ریاضی بسیار پیچیده در استخراج این ارز های دیجیتالی بسیار امن تر از پول های رایج عمل کرده و از درجه امنیت به مراتب بالاتری است .

قیمت ارز دیجیتال

بیت کوین نوعی ارز مجازی میباشد. که با رسیدن قیمتش به ۱۳ هزار دلار در اوایل سال ۲۰۱۸، به شهرت و شکوفایی زیادی دست یافت . و ترکیبی است . از خلاقیت، پشت سر گذاشتن موانع قانونی و کنار زدن واسطه‌ها در امور مالی و بانکی مختلف که تراکنش‌های مالی را در سطحی بین‌المللی مقدورمیسازد.. به همین خاطر در مدت کوتاه ظهورش توانست توجه زیادی را به سمت خود معطوف کند..

بعد از bitcoin، رمزارزها بسیاری پا به دنیا گذاشتند. که ویژگی‌هایی مشابه به آن داشتند. کریپتوکارنسی‌ها یا رمزارزها دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای میباشند. و از همین جهت که با گذشت حدود تنها ۱۰ سال از روی کار آمدن در بازار، شهرت زیادی یافته اند.

کریپتوکارنسی‌های مختلف مثل بیت کوین، در بستر شبکه‌ای بزرگ فعالیت می‌کنند. که به آن بلاک چین گفته می‌شود. این شبکه، کاربران بسیار زیادی داراست. و امکان دخل و تصرف در داده‌های آن وجود ندارد.

بیت کوین و روش های بدست آوردن آن

  • بیت‌کوین‌ها عموماً از راه فعالیت‌های استخراج (ماینینگ) که همان فرایند پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین است، بدست می‌آیند. این روش مستلزم در اختیار داشتن کامپیوترها و سخت‌افزارهای قدرتمندی میباشد ..
  • خریداری  بیت‌کوین از صرافی‌های رمزارز.
  • می‌توانیم با پذیرفتن بیت‌کوین به عنوان وجه پرداختی در برابر کالا یا خدمات، بیت‌کوین به دست آوریم.

بیت کوین و نحوه فعالیت آن

شیوه انجام تراکنش به وسیله بیت کوین ( bitcoin ) یا سایر ارز های مشابه آن به این صورت می باشد که پس از اینکه دو طرف یک معامله اقدام به ارائه اطلاعات خود کردند این اطلاعات باید توسط ماینر ها و نود ها تایید و ثبت شود تا در نهایت در شبکه بلاک چین در یک بلاک جدید ذخیره شود .

هر بیت کوین پس از انجام معامله به عنوان واحد پولی وارد کیف پول یا والت که نوعی پایگاه داده کوچک برای نگهداری رمز ارز ها و اطلاعات شخصی ما هستند شده . ویژگی جالب این معاملات این است که توسط همه فعالان در بازار ارز دیجیتال قابل مشاهده می باشند. و هر تراکنشی که در این بازار انجام می شود .باید مورد تایید تمام کاربران که اصطلاحاً گره نامیده می شوند قرار گیرد ،. در این صورت امکان تقلب و یا انجام معاملات تکراری تقریباً صفر می شود.

گره

هر کاربر متصل به شبکه بیت‌کوین،. یک گره (node)  است. در شبکه بیت‌کوین هر گره .با چند گره دیگر در ارتباط میباشد . جهت  انتقال وجه، گره فرستنده بیت‌کوین یک درخواست انتقال وجه تولید می نمایند . و با کلید شخصی خود آن را امضاء می نمایند. بعد از ان این درخواست را برای تمام گره‌هایی که به آن‌ها متصل می باشد ارسال میکند. این گره‌ها نیز درصورت دریافت این درخواست آن را برای تمام گره‌های مرتبط خود می‌فرستند و به این روش، درخواست در تمام شبکه گسترش پیدا میکند.

نکته

نکته مهمی که درباره بیت‌کوین و ارزهای مشابه آن است .، نبود نظارت‌های مرکزی بر آنها میباشد. به عبارت دیگر ، هیچ دولت، نهاد و ارگانی روی این ارزها نظارت ندارد و در بستر شبکه‌ای کاملا آزاد، بی‌سانسور و بی‌مانع فعالیت مینمایند.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو