درخواست مشاوره تماس

جشنواره

کانالیزه کردن حرکات قیمتی بازار بورس و سرمایه

کانال و تکنیک ها

روند حرکتی بازار بورس. و سرمایه به گونه ای است .که غالبٌ علاقمند است .ساختارش به صورت کانال باشد، یعنی در محدوده قیمتی کانالیزه نوسان نماید. این کنال های قیمتی در بازار بورس می توانند. جهت گیری ها و شیب های متفاوت قیمتی داشته باشد.

همانند تقسیمات روند، ما سه کانال حرکتی داریم که عبارتند از:

  • کانال های صعودی،
  • نزولی
  • و خنثی

که در قیمت های بازار بورس .و سرمایه کاملاٌ قابل دیدن هستند.

شیب کانال

باید یادآور شوم. که هر چه شیب کانال به زاویه ی 45 درجه نزدیک تر باشد. کانال منطقی تر و معتبرتر است. هم چنین در یک روند صعودی حرکت به سمت کف کانال قیکتی در بازار بورس و سرمایه کند است. و در روند نزولی حرکت به سمت سقف قیمتی .در بازارهای بورس و سرمایه کند. است.

روند قیمتی

معمولاٌ در یک روند قیمتی در بازارهای بورس و سرمایه ا.گر در روند صعودی باشد معامله گران. در کف کانال وارد معامله می شوند .و در روندهای نزولی قیمتی در بورس در سقف کانال وارد معامله فروش می شوند. در یک کانال خنثی بیشتر نوسان گیری انجام می شود.

شکست کانال

نکته ی دیگری که باید به آن دقت نمود. این است. که گاهی ممکن است نفوذ مقطعی قیمت داخل کانال را داشته باشیم. که نباید از آن به شکست کانال تعبیر نمود. برای شکست کانال یک کندل قدرتمند و یک کندل تثبیتی نیاز داریم.

خروج از کانال

معمولاٌ زمانی که قیت بازارسرمایه ویا بورس با قدرت از کانال بیرون می رود،و حرکتی معادل عرض کانال بعداز خروج انجام میدهد. باید دقت نمود که معمولاٌ بازار علاقمند است ودر خلاف جهت حرکت کانال، وکانال قیمتی در بازار بورس و سرمایه را بشکند، وچنانچه در جهت حرکتی کانال شکسته شودو احتمالاٌ مجدداٌ قیمت به داخل کانال بازار بورس بر می گردد.

نقش بازیگردان ها

قیمت از باند بالای کانال صعودی خارج می شود. اما بازیگردان ها در بورس در اکثر اوقات خط کانال حرکتی را تست می کنند .تا هم مطمعین شوند. که روند در بورس عوض شد. که این امر بسته به نوع تقاضا یا عرضه یا کالای کم نوسان یا پر نوسان در بورس متغییر است.

انتخاب بازار سرمایه مناسب

پس یکی از مواردی که حتما در استفاده از ابزارهای بازارهای مالی باید به آن دقت شود .انتخاب بازار سرمایه مناسب .و در واقع شناخت بورس مورد نظر هست .تا رفتار قیمت کامل و واضح مشخص شود.

کانالیزه کردن نمودار قیمتی

در حقیقت کنالیزه کردن. نمودار قیمتی بازار های بورس. و سرمایه یک حسن بزرگ دارد. و آن این که هم قیمت ورود و هم قیمت خروج را تا حدودی زیادی می توانیم تشخیص دهیم.، به عنوان مثال در یک روند نزولی. در سقف کانال می توانیم .وارد معامله فروش شویم و در کف کانال معامله خود را ببندیم.

سقف کانال

همانطور که در صحبت ها به آن اشاره شد. بازار بورس و سرمایه هر بار که به سقف کانال می رسد، .ریزش مناسبی را تجربه می کند. بعضی از معامله گران پر ریسک در روند نزولی بازار بورس و سرمایه در روند نزولی در کف کانال نیز خرید انجام می دهند .و در سقف می بندند،. توصیه به معامله گری در جهت عکس در بازارهای مالی به هیچ عنوان نمی شود.به خصوص اگر شیب کانال زیاد باشد.

کانال ریگرسیون

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در بازار بورس و سرمایه برای ادامه دار بودن .روند یا تعیین پایان اصلاح بازار بورس،.کانال های رگرسیون می باشد،. زمانی که ما نتوانیم بازار را به صورت دستی کانالیزه کنیم .با استفاده از کانال رگریسیون به صورت یک کانال در می آوریم، .از انجایی که این ابزار بر خلاف کانال معمولی .که سقف ها و یا کف ها را اتصال می دهیم تعداد تماسش .دستی نیست،. بنابراین کانال های رگرسیونی اعتبار بیشتری دارد. که بعد از رسم بازار تماس هایقیمتی مناسبی با این کانال داشته باشد.

یکی از کاربردهای کانال رگرسیون در امواج الیوت می باشد.

مثلاٌ با کانال رگرسیون می توانیم. انتهای حرکات اصلاحی و پایان یک حرکت پنج موجی را شناسایی نماییم.

نکته

تعداد تماس های قیمتی در بازار بورس با باندهای هم پنج مورد باشد .که حداقلهای ما برای تماس قیمت با کانال می باشد. بسیاری از معامله گران برای تعیین اهدف قیمت خود در بازار بورس در امواج الیوت نیز از این کانال بهره می برند.

موسسه آوای مشاهیر افتخار دارد. با انتشار قوانین و مقررات در بازارهای مالی و سرمایه برای افراد علاقمند .جز محدود موسساتی باشد که به فکر گسترش در دانش مالی کشور است .و با هدف پرچمداری در ترید در بازارهای مالی تاسیس شده است امید است که با همراهی علاقمندان در حوضه مالی و سرمایه و انتقال تجربه از افراد فعال در حوضه مالی بتوانیم نامی نیک از خود به جای بگذاریم.

 

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

در پایان از شما خواهشمندیم در صورت خواندن این مقاله دیدگاه خود را با ما برای ارتقا سطح کیفی کار با ما به اشتراک بگذارید.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو