درخواست مشاوره تماس

جشنواره

روند چیست و چند نوع است

تعریف بسیار ساده و کلی ،. به جهتی که حرکت قیمت را نشان میدهد روند میگویند .
یقینا تا کنون متوجه شدید که همیشه روند بصورت یک خط مستقیم حرکت نمیکند .و در این بین شامل قله ها و دره هایی ایجاد میشود که شکل چارت ما را بصورت یک مدل زیگراگ در می آورد .
تعریف روند صعودی و نزولی بسیار ساده هست. به موج های که قیمت سهم را افزایش میدهند .و شامل قله های جدید و بالاتر از قله قبل خود میشوند. روند صعودی نام دارد و موج هایی که سبب کاهش قیمت شده و دره های های جدید با کفی پایین تر از دره قبل خود دارد روند نزولی میگویند.
روند خنثی هم شامل موج هایی میشود که جهتی مستقیم دارد .

کلاس آموزش بورس در شیراز

آموزش بورس از صفر تا صد ( آموزش بورس آنلاین و حضوری ) > دوره ها > کلاس آنلاین آموزش بورس > کلاس آموزش بورس در شیراز

رشته معامله گری:

در رشته معامله گری هیچ تحقیقی ثابت نکرده که افراد با تحصیلات یا هوش بالاتر معامله گران موفق تری هستند واقعیتی که وجود دارد این است که افراد موفق عادت های بهتری در معامله گری دارند. معامله گری نیاز به یک استایل و عادت همیشگی دارد نه اینکه شما از فردا اراده کنید که دیگر میخواهید قواعد معامله گری را رعایت کنید، خیر اینگونه معامله گر نمی شوید (کلاس آموزش بورس در شیراز )

تعریف ساده:

بگذارید تا یک تعریف ساده از عادت برای شما بیان کنیم: عادت یک برنامه و جریان عادی رفتار است که به طور منظم تکرار می شود و به صورتی نا آگاه جریان می یابد. عادت ها بر اثر تکرار منظم و پایدار به وجود می آیند. عادت ها بعد از شکل گیری به رفتارهایی تبدیل می شوند بدون اینکه قبلش به آن فکر کرده یا برنامه ریزی کرده باشیم. مثل نفس کشیدن، مثل دویدن. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

ارسطو:

شما باید معامله گری را عادت کنید مثل رانندگی. رانندگی یک عادت است و ربطی به علم و دانش هم ندارد. معامله گری مثل یک رژیم غذایی برای لاغز شدن است، شما باید روش و سبک زندگی خودتان را عوض کنید تا بتوانید رژیم خود را بصورت همیشگی حفظ کنید. باید اول اراده کنید و بعد اراده را در مسیر حرکت به شکل یک عادت در آورید. به قول ارسطو انسان چیزی نیست جز عادت های او. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

معامله گری: ( از کجا شروع کنم؟ )

هر موقع که توانستید. معامله گری را مانند رانندگی به شکل یک عادت برای خود دراورید شما موفق شده اید. شما وقتی رانندگی میکنید گویی کار آسانی است. همه اصول رانندگی ملکه ذهن شما شده .و شما عادت ها را بازی می کنید. معامله گری تا وقتی که برایتان عادت نشود اذیت کننده خواهد بود .سودهایی بصورت رندوم و شانسی حاصل می شوند .ولی پایدار نخواهد بود .و همیشه ذهن شما مشوش و بهم ریخته است. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

سود پایدار تر:

معامله گری را مانند رانندگی برای شما تعبیر کردیم .که باید عادت شود ولی یک تفاوت بزرگ هم با رانندگی دارد. در رانندگی هدف مقصد است ولی در معامله گری هدف مسیر است. این مسیر است که می تواند عادت های شما بهبود دهد. این مسیر است .

که همیشه برای شما آموزش های جدید و درس های تازه دارد. به بیان ساده تر اینجا سود نیست. که مهم است .اینجا مسیر رسیدن به سود مهمتر است. شاید شما سودهای هنگفتی از مارکت بدست آورده باشید. ولی به خاطر نداشتن عادت های صحیح معامله گری سودها را به خود مارکت پس داده اید. ولی وقتی از عادت های صحیح سودی بدست بیاید این سود پایدار تر و استمرار بیشتری خواهد داشت. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

یادگیری عمیق: (کلاس آموزش بورس در شیراز )

همان‌طور که می دانید انسان ها، ماشین‌های یادگیری خوبی هستند. این یکی از تفاوت های اصلی ما با گونه های دیگر جانداران است. انسان از همان زمانی که به دنیا می‌آید شروع به یادگیری می‌کند. اگر نمی‌توانست خوب یاد بگیرد با مشکلات زیادی روبرو می‌شد. عادت‌ ها هم حاصل تکرار و یادگیری عمیق انسان می باشند. اگر انسان رفتار، گفتار و یا کاری را به‌ صورتی انجام دهد که تکرار شود کم‌کم آنها بصورت ارادی و بدون هیچ مشقت و دردسری انجام خواهند شد.

مثال :

بیایید کمی از بعد مغزی به این داستان نگاه کنیم .وقتی ما می خواهیم یک رفتار جدید انجام دهیم مغز توسط حرکت نورون های داخل خودش (یاخته‌های عصبی) به دیگر اعضای بدن دستور می دهد .که چه کار کنند. نورون در مغز حرکت می کند .و دستور را مخابره می کند. برای بار اول این حرکت برای نورون راحت نیست. ولی تکرار و تکرار باعث میشود .نورون ها آن مسیر را مرتبا سریع تر و ساده تر از قبل طی کنند .جوری که که دیگر نیازی به دستور مغز ندارند .و سریع همان مسیر را می روند. عادت اینگونه ایجاد می شوند. یعنی رفتاری که آنقدر تکرارشده که نورونها بدون دستور مغز سریع و راحت می پیمایند. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

روی ماندن تاکید کنید: (کلاس آموزش بورس در شیراز )

اکنون که با ماهیت عادت بیشتر آشنا شدید. بیشتر درک می کنید که چرا معامله گران بزرگ همیشه تاکید دارند. که سعی کنید در بازار بمانید و معامله کنید. و تجربه کسب کنید. آنها روی سود تاکید ندارند آنها روی ماندن تاکید دارند .تا ابتدا عادات صحیح شکل بگیرد .و بعد از شکل گیری این سودها هستند. که به مرور متولد و استمرار می یابند.

معامله گر طمع کار: (کلاس آموزش بورس در شیراز )

ولی متاسفانه بیشتر معامله گران تنبل تر و طمع کار تر این هستند. که عادت شدن معامله گری را با جدیت دنبال کنند. همانطور که خیلی از مردم به دنبال سود های کلان بدون زحمت مانند به ارث بردن یا برنده شدن در بلیط بخت آزمایی هستند به طور مشابهی هم در معامله گری منتظر سود های هنگفت و باد آورده هستند. لذا کمتر به دنبال کسب عادت در معامله گری دارند. چون این چیزی نیست که به راحتی بدست بیاید. ولی اگر ایجاد شد شما یه ماشین چاپ پول خانگی دارید. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

مثال

افرادی که تصمیم به احداث بنا دارند، .پس از تشکیل پرونده ساختمانی در دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری، .درخواست صدور دستور نقشه می‌دهند. دستور نقشه، یکی از انواع ابلاغیه رسمی است .که توسط شهرداری در چند برگ صادر می‌شود .و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک به مالک تحویل می‌گردد. مالک می‌تواند با توجه به مفاد آن و بر اساس ضوابط شهرداری و طرح تفصیلی، درخواست طراحی نماید. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

آربیتراژ:

آربیتراژ در واقع خرید و فروش هم زمان یک دارایی است، .تا معامله گر بتواند از تفاوت قیمت ها سودی بدست آورد. یا به عبارتی نوعی معامله است که با بهره از تفاوت قیمت های یک دارایی و یا ابزارهایی یکسان یا مشابه میتواند سودی را برای معامله گر به وجود آورد.

اختلاف به چه علت است؟

این اختلاف می‌تواند از لحاظ زمانی باشد مثل بازار نقد و آتی، و هم از نظر مکانی مثل تفاوت نرخ در دو بازار در مکان‌های جغرافیایی متفاوت باشد (البته یکپارچگی بازار‌های مالی و پیشرفت ارتباطات امکان آربیتراژ به علت اختلاف در مکان بازار را خیلی محدود کرده است. (کلاس آموزش بورس در شیراز ))

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

اینها پرسش هایی هستند. که سعی شده در این مقاله در موسسه کارآفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس درشیراز به طور مختصر پاسخ داده شوند.پس تاپایان با ماهمراه شوید. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

فرصت های آربیتراژ: (کلاس آموزش بورس در شیراز )

فرصت های آربیتراژ به علت این که بدونه ریسک هستند. و همچنین معامله گرانی که از این روش استفاده میکنند بسیار هستند. و دارای برنامه ها و یا ربات هایی هستند. که این کار را به سرعت انجام میدهند .بسیار سریع از دست میروند .به همین علت است. که باید سریع و بدونه درنگ انجام شوند. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

مثالی ساده برای آربیتراژ(کلاس آموزش بورس در شیراز )

فرض کنیم قیمت سهام شرکت x در بورس نیویورک .(NYSE) ۴۰ دلار است در حالی که قیمت همان سهام در همان لحظه در بازار بورس لندن (LSE) معادل ۴۰٫۰۵ دلار باشد.با خرید این سهم در بازار بورس نیویورک و فروش آن درهمان لحظه در بازار بورس اوراق بهادار لندن معامله گر میتواند .سودی معادل ۵ سنت برای هر سهم بدست آورد. و معامله گر میتواند به این کار خود ادامه دهد تا زمانی که قیمت های این دو بازار باهم برابر شوند. و معامله گران قیمت ها را در دو بازار با هم هماهنگ کنند. البته به علت قانون عرضه وتقاضا و وجود آربیتراژ کنندگان زیاد قیمت ها خیلی سریع با یکدیگر هماهنگ خواهند شد. همچنین آربیتراژ در ابزار های مالی و یا ابزار های مشابه قابل استفاده میباشد.

آربیتراژ مثلثی یا سه گانه(کلاس آموزش بورس در شیراز )

این نوع آربیتراژ در واقع بین سه ارز اتفاق میافتد. که در واقع نتیجه ی اختلاف نرخ بین این سه ارز میباشد. این فرصت های سه گانه خیلی به ندرت اتفاق می افتند .و معامله گرانی که از این فرصت ها استفاده میکنند .اصولا دارای تجهیزات رایانه ای و یا برنامه هایی پیشرفته هستند .تا این کار به صورت کاملا خودکار و با کمترین خطا و بیشترین سرعت اتفاق بیافتد.

مثالی پیچیده از آربیتراژ: (کلاس آموزش بورس در شیراز )

در این مثال معامله گر یک ارز را به ارز دومی تبدیل میکند. و آن ارز دوم را به ارز سومی تبدیل و در انتها ارز را به ارز پایه تبدیل میکند و از اختلاف نرخ این ارزها سودی را به دست می آورد.
نرخ های زیر را به صورت یک مثال فرض کنید . (a , b , c ارزهای فرضی ما هستند.)
a/b : 0.9789
a/c : 0.9419
b/c :0.9211

(کلاس آموزش بورس در شیراز، آموزش بورس صفر تا صد )مثالی برای پیمان های آتی(کلاس آموزش بورس در شیراز )

(کلاس آموزش بورس در شیراز، آموزش بورس صفر تا صد )این مثال آربیتراژی برای پیمان های آتی میباشد .که قیمت زیادی دارد و سود پرداخت نمیکند. فرض میکنیم پیمان آتی سهمی برای تحویل سه ماهه ، ۴۳ دلار باشد و نرخ بهره بدونه ریسک سالانه ۵ درصد است .قیمت سهم در حال حاضر ۴۰ دلار است .و همچنین این سهم سود نقدی پرداخت نمیکند. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

قیمت اتی سهم

(کلاس آموزش بورس در شیراز، آموزش بورس صفر تا صد )خوب حال قیمت آتی سهم خیلی بالاتر از قیمت سهم است. معامله گر ۴۰ دلار استقراض میکند. تا یک سهم به صورت نقدی بخرد . وارد یک پیمان آتی میشود. که سهم را سه ماه بعد با قیمت ۴۳ دلار بفروشد. در پایان سه ماه آربیتراژ گر سهم را تحویل داده و ۴۳ دلار دریافت میکند .مبلغ لازم برای بازپرداخت وام اخذ شده معدل ۴۰٫۵ دلار است .بنابراین آربیتراژ گر توانسته است. سودی معادل ۲٫۵ دلار بدست آورد. (کلاس آموزش بورس در شیراز )

مثالی برای انس جهانی طلا(کلاس آموزش بورس در شیراز )

(کلاس آموزش بورس در شیراز، آموزش بورس صفر تا صد )فرصت آربیتراژی برای زمانی که قیمت آتی طلا خیلی بالا است. (کلاس آموزش بورس در شیراز )
فرض کنید .قیمت قرارداد آتی یک ساله صادره برای طلا بابت هر اونس ۱۳۸۰ دلار باشد .و قیمت نقدی هر اونس ۱۲۵۰ دلار باشد. و نرخ بهره برای استقراض وام ۷ درصد و همچنین هزینه انبار داری هر اونس ۲ دلار که در پایان سال پرداخت میشود(کلاس آموزش بورس در شیراز ) .

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

از کجا شروع کنم؟               دوره جامع نوابغ بورس          دوره معامله گری طلا           دوره نوابغ توربو              دوره رایگان اسطوره طلا       دوره معامله گر منضبط

مثالی برای آتی سکه در ایران(کلاس آموزش بورس در شیراز، آموزش بورس صفر تا صد )

(کلاس آموزش بورس در شیراز، آموزش بورس صفر تا صد )فرض کنید. قیمت سکه نقدی در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱/۲۵۰/۰۰۰ هزار تومان است و سررسید آتی سکه برای ۶ ماه آینده عدد ۱/۴۷۰/۰۰۰ هزار تومان است .یعنی ۲۲۰ هزار تومان اختلاف در هر سکه در پایان سررسید. خوب شما از بازار ده سکه نقدی می خرید به قیمت ۱۲/۵۰۰/۰۰ و مبلغ ۱/۴۰۰/۰۰ هم برای وجه الضمان فروش یک قرارداد آتی که معادل ده سکه می باشد .برای شش ماه آینده نزد کارگزار به امانت پرداخت می کنید (این پول در پایان قرارداد به شما باز خواهد گشت). (کلاس آموزش بورس در شیراز )