درخواست مشاوره تماس

جشنواره

اصول روند شناسی در بازار بورس و سرمایه

سال های متمادی در تلاش بودم. که موسسه تحت مدیریت ام پرچمدار معاملات در بازارهای سرمایه و بورس باشد .با محوریت انتقال تجربه از نحوه تحلیل بازار به سبک های کلاسیک، الیوت و پرایس اکشن .در بخش تحلیلگری علوم تکنیکال.

آموزش در بازار

. در بازارهای سرمایه و بورس و در کنار آن آموزش. دقیق در بخش بنیاد بازار تا افراد جوان ( معامله گران تازه کار) هزینه هایی فرصتی. و مالی را در این بازار مثل من تجربه نکنند .الان که به همت هیئت مدیره موسسه آوای مشاهیر این امر میسر شده است. بر خود ( موسسه آوای مشاهیر ) می بالیم که در بازارهای مالی پرچمدار آموزش تخصصی و کاربردی دز بازارهای مالی هستیم، .

صبر در بازار

در بازار سهام که مجبورید. برای رسیدن زمان مناسب صبور باشید. در نهایت زمان مناسب فرارسید،. پس از بعد قیمت گذاری سهم رو مورد بررسی قرار خواهیم داد. و در قیمت های مناسب با توجه به اینکه ما محدوده حرکت را کامل می دانیم.

معاملات خودمان را انجام خواهیم داد،. زمانی که به عنوان یک تحلیلگر تکنیکال به سمت تدریس این علم گرویدم،. بیش از پیش مجذوب الیوت شدم. فکر می کردم این نظریه به نوعی تئوری توطئه است. که توسط بازیگردانان بازار اجرا می شود،.

رفتارشناسی بازار

اما در واقع همه اتفاقات در حالات امواج ریشه در روانشناسی توده های مردم دارد. که در مقالات قبل با اسم خرد جمعی در بازارهای سرمایه و بورس از آن نام بردیم .این مسئله را در چهار سقوط بزرگ شاخص کل بورس مشاهده کردم. در خلال یکی از دوره های آموزشی ام در سال 91 متوجه یک مبحث. در بازارهای مالی شدم .

تجربه در بازار

تا آن زمان یک تحلیل گر کلاسیک در حوضه شناخت. رفتار قیمت در امواج الیوت بودم .تا آن زمان تنها در مقالات و کتب خوانده بودم. که رابرت پرچر تواسته دوشنبه سیاه 1987 و سقوط بازاره در سال 2008 و … را به درستی پیش بینی کند.

الگو

در سال 91 در بورس اوراق بهادار یک الگوی گرایشی در روند شاخص کل و نزدیک شدن به سقوف 28 هزار واحد، .به شرکت کنندگان در آن دوره آموزشی توصیه به خروج و فروش. کل سهام نمودم،.

مثال بازار

  • مذاکرات اتمی و ترس معامله گران از تبعات آن باعث شروع سقوط بازازار از انتهای موج 5 در 27300 تا کف 23700 واحد شد. و سال ها است. که از این تحلیل در حال استفاده هستم .و حتی در سقوط بازار در سال 99 هم اخطارهای لازم به بازار را دادیم.
  • اما توسط بازار و طمع معامله گرها این سقوط پذیرفته نشد.
  • و جالب این بود در آن زمان به صورت قرارداد. همکاری بین موسسات در حال آموزش در دو موسسه تراز اول در جنوب کشور عزیزمان ایران بودم.
  • .و این امر که حتی افراد حرفه ای نیز مانند خوک ها در بازار عمل می کنند .
  • برای من جالب بود به هرحال ما در سال های گذشته عملکرد خود را در بازارها بارها و بارها نشان دادیم .و در تلویزون بورس نیز این مجموعه از فیلم ها برای اثبات کلام من هست.

قواعد امواج الیوت

قواعد موجی الیوت. چیزی فراتر از شمارش موج ها هاست. موج ها توسط توده ها و بازیگران بازار خلق می شود. و هر موجی دارای شخصیت ها و ویژگی های منحصر به فرد است.

. رابرت پریچر بنیان گذار قواعد موجی الیوت به دلیل آنکه فارغ التحصیل رشته روانشناسی است. بیش از همه درک شخصیت های فعال بازار را تحت نظر قرار داده است .و ذات و ساختار امواج با علوم الیوت را به تکامل رسانده است.

موج 5 الیوت

به طور مثال موج 5، موجی است .که توسط معامله گران ضعیف و معمولی ایجاد می شود،. در واقع مردمی که سیل افسارگسیخته قیمت ها در موج 3 را از دست داده اند .به طمع گرفتن سود منتظر اصلاح قیمت ها در موج 4 مانده اند .و سپس وارد روند موج 5 اخباری می شوند. و اخباری نامید کننده .

سوداوری

از وضعیت سودآوری شرکت ها .باعث آغاز چرخش بازار یا سیکل سقوط بازار می شود. ( البته این موضوع خیلی در بورس ایران صدق نمی کند. چون افراد همیشه خود را زرنگ بازار می بینند .و در همه جای بازار دست به خریدهای هیجانی می زنند. و امثال من نظاره گر این افراد خواهیم بود. چون به فرمایش استاد بزرگ وارن بافت پول سهم افراد صبور در بازار است .کاملاٌ اعتقاد دارم .پس جایی که بیشترین ورود پول و تاثیر در شاخص ها اتفاق می افتد. ما با افتخار پایان سرمایه گذاری را علام میکنیم.

موج رفتارشناسی

و به سمت بازار خالی از افراد تیز هوش می رویم. که به ادامه کار خودمان برسیم و اون افراد هم به ما ملحق می شوند. اما باز هم زمانی که دیگر قیمت ها تمایل زیادی به افزایش ندارد. و همیشه به خود می گویند. که این بازارها دروغ است،. در حقیت این افراد درست می گویند .تا زمانی که پول آنها تمام شود .و دیگر نتوانند سرمایه گذاری کنند. من جواب این سوال را به مخاطب خودم .می سپارم. تا در بخش دیدگاه نظرات این افراد را ببینم،. یکبار دیگر سوالم را به وضوح مطرح می کنم.

آیا بازارهای بورس دروغ است؟

اگر به حرف ایمان قلبی ندارید. اخبار سال 92 را بررسی کنید. رشد چشمگیر شاخص کل هر روز در اخبار و رسانه ها منعکس می شد. مردم عادی با این امید که از طریق سرمایه گذاری در بورس به ثروت بزرگی خواهند رسید. وارد بازار شدند. و اتفاق سال 99 در بازار افتاد. پس تا اینجا به راحتی با چند مثالی که زدم .فکر می کنم. حق مطلب رو به جا آورده باشم .

واقعیت بازار مالی

ببینیم سیکل بعدی چه زمانی خواهد بود .تا دوباره از مردمی که هیچ وقت تجربه رو به آموزش تبدیل نم یکنند. سود بسازیم. و تا این گونه رفتار در بازارهای مالی دیده شود .بازارهای مالی دلچسب ترین بازار برای من خواهد بود .و این دلچسبی چیزی نیست .به جر انتقال پول از مردم کم صبر به افراد صبور در بازارهای مالی .

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

موسسه آوای مشاهیر پرچمدار آموزش کاربردی در بورس شما را به دیدن مجموعه آموزشی رایگن خود دعوت می نمایید، پس به سایت موسسه آوای مشاهیر بخش تلویزیون بورس بروید و از انبوهی از مطالب ارزشمند که به صورت بصری تکنیک و عمل را با هم در هم آمیخته استفاده کنید باشد که افراد حرفه ای در بازارهای سرمایه و بورس سود کتری ببرند وشما متحمل ضرر نشوید.