درخواست مشاوره تماس

جشنواره

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل تکنیکال؟ کدام یک سودآور است؟

هر دو روش تکنیکال و فاندامنتال همواره سعی بر حل یک مشکل واحد دارند و آن مشکل چیزی نیست جز پیش‌بینی اینکه قیمت‌ها تمایل دارند. در چه جهتی حرکت کنند. در واقع آنها از دو راه متفاوت به یک مسئله واحد می‌پردازند.

تحلیل فاندامنتال

یک تحلیل فاندامنتال علت‌های تغییر قیمت را بررسی می‌کند .حال آنکه یک تحلیل‌گر تکنیکال تأثیرات آن را به چالش می‌کشاند. تحلیل‌گر تکنیکال عقیده دارد .که تغییرات قیمت تنها چیزی است که او نیاز دارد بداند .و دانستن علت‌ها و دلایل این تغییرات لازم نیستند.

عواملی که تحلیلگر فاندامنتال بررسی می کند؟

در مقابل تحلیل‌گر فاندامنتال همواره به علت‌ها و دلایل تغییر قیمت می‌پردازد. بیشتر معامله‌گران خود را در یکی از دو دسته تحلیل‌گران فاندامنتال و یا تکنیکال طبقه‌بندی می‌کنند. در حقیقت این دو دسته نقاط مشترک زیادی دارند.

خیلی از تحلیل‌گران فاندامنتال سعی دارند مقدماتی از تکنیکال را فرابگیرند. و همین طور بسیاری از تحلیل‌گران تکنیکی نیز تلاش می‌کنند حداقل اطلاعاتی از مسائل فاندامنتال داشته باشند. مشکل اصلی اینجاست. که خیلی از اوقات علت‌ها و نمودارها با یکدیگر درگیر هستند.

در بیشتر مواقع در ابتدای حرکت‌های مهم بازار، یک تحلیل گر فاندامنتال نمی تواند تعریف درستی برای تغییرات بازار ارایه دهد.

در چنین لحظات بحرانی است .که هر دو تحلیل‌گر تفاوت‌های زیادی را در برداشت‌هایشان .و روند قیمت مشاهده می‌کنند و اغلب نیز همزمان با هم دلیل تغییرات را درک می‌کنند. ولی گاهاً برای انجام هر گونه عکس العمل خیلی دیر شده است.

این اختلافات ظاهری را شاید بتوان این‌گونه تشریح کرد. که در واقع تغییرات قیمت باعث ایجاد دلایل پایه‌ای جدیدی می‌شود .یعنی اینکه تغییر قیمت باعث می‌شود تا تحلیل‌گر فاندامنتال و فاکتورهای سنجش او حساس شوند. و در حقیقت بازار دلایل جدیدی برای این تغییرات پیدا کند.

در حالی که دلایل پایه‌ای قبلاً تأثیر خود را بر قیمت گذاشته‌اند. و هم اکنون در بازار وجود دارند .و در واقع قیمت‌ها در حال نشان دادن واکنش به دلایل پایه‌ای جدید هستند.

خیلی از بازارها در گذشته با تغییرات بسیار کم و یا اصلاً هیچ تغییری در فاندامنتال شروع شده است .و به مرور زمان وقتی که تغییرات دیده شده است. روند جدید کاملاً در مسیرش قرار گرفته است.

تحلیلگر تکنیکال؟

بعد از مدتی تحلیل‌گر تکنیکال با اعتماد به نفس بیشتری تغییرات را در نمودارها درک می‌کند. و می‌خواند. یک تحلیل گر تکنیکال شاید تنها کسی باشد .که در شرایطی که تغییرات بازار با خرد عمومی در تناقض است .احساس آرامش می کند .و حتی از چنین موقعیتی لذت می‌برد. او می‌داند که معامله‌گران بازار به زودی با اطلاعات جدیدی که همان دلایل فاندامنتال جدید می‌باشد .مواجه می‌شوند.

و شاید تنها او باشد که برای تصدیق محاسباتش منتظر چیزی نبوده است. در تأیید تحلیل تکنیکال می‌توان به وضوح دید که اعتقاد یک تحلیل‌گر تکنیکال به تحلیل‌هایش به مراتب بیشتر از یک تحلیل‌گر فاندامنتال می‌باشد.

در نهایت تحلیلگر تکنیکال را انتخاب کنیم یا فاندامنتال؟

اگر یک معامله‌گر مجبور باشد یکی از این دو را به عنوان روش کار انتخاب کند منطق می‌گوید که با تحلیل تکنیکال امکان رسیدن به موفقیتش بیشتر است. برای آنکه تحلیل تکنیکال در حقیقت تأثیر عوامل فاندامنتال را بررسی می‌کند و چون همیشه تأثیر فاندامنتال در روی قیمت لحاظ شده، به طور حتم بررسی فاندامنتال کاری غیرضروری است.

سرمایه گذاری

شاید بارها شنیده باشیم، که شخصی با سرمایه‌گذارای در بورس توانسته دارایی خود را چند برابر کند و همیشه این سوالات برای‌مان مطرح می‌شود که چگونه فرد مذکور توانسته، سهام مناسب را تشخیص دهد؟ چگونه توانسته، در زمان مناسب سرمایه‌گذاری کند؟ چگونه توانسته زمان مناسب خروج از بازار را شناسایی کند؟ مطمئناً شانس یا بخت و اقبال بلند مسبب این سود زیاد نشده است. و تنها زمانی می توانیم در بازار بورس موفق باشیم که دائماً دانش بورسی خود را ارتقا دهید.

در بورس آنچه که انجام می دهید بسیار مهم تر است از آنچه که می دانید. در این گام شما خواهید آموخت چگونه از دانش خود به بهترین شکل استفاده کنید.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

از کجا شروع کنم؟        دوره جامع نوابغ بورس          دوره جامع اسطوره طلا          دوره نوابغ توربو              دوره رایگان معرفی اسطوره طلا       دوره معامله گر منضبط

دوره رایگان معرفی معامله گر منضبط

ما در موسسه آوای مشاهیر مسیر موفقیت صحیح در بورس را به یک دانش تبدیل کرده و نام آن را “دوره جامع نوابغ” نامیده‌ایم برای دیدن آموزشی رایگان در بورس  از طریق وب سایت، اینستاگرام و آپارات همراه ما باشید.

موسسه آوای مشاهیر پرچمدار ترید در ایران

اطلاعات بیشتر پکیج های آموزشی به همراه کوچینگ رایگان آموزش بورس در معامله گری و سرمایه گذاری، جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش با شماره 07136398831، 09056119981 خانم محمدی تماس بگیرید : وب سایت موسسه آوای مشاهیر: https://shirazbours.com/ اینستاگرام موسسه آوای مشاهیر: avayemashahir@

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

هدف از این بخش شناخت مهم ترین خصوصیات ذهنی معامله گر که موجب خطا در معاملات بازار بورس می شود، است.

علم بنیادی: سؤال اول یعنی: چی بخریم؟ را پاسخ می‌دهید.
علم تکنیکال: به سؤال کی بخریم؟ پاسخ می‌دهید.
علم رفتارشناسی: می‌توانید به سؤال اطمینان از رشد سهم؟ پاسخ دهید.

معامله گر منضبط

دوره آموزشی معامله گر منضبط، نحوۀ خودشناسی، روانشناسی بازار و به دست آوردن اعتماد به نفس را برای تازه واردان عرصۀ بورس و بازار تجارت با زبانی ساده بازگو می‌کند.
به یاد داشته باشید همیشه میزان پولی که در قالب سود معاملات به ‌دست می‌آورید، مستقیماً با باورهایی که در زندگی دارید در ارتباط است و مشخص می‌کند که چه اندازه لیاقت دریافت پول را دارید. بنابراین برای آنکه به‌عنوان یک معامله‌گر به خود پاداش دهید، باید هر چیزی که در نظام ذهنی‌تان مانع از رسیدن به بالاترین سطح ممکن از اعتمادبه‌نفس و دوست‌داشتن می‌شود را بشناسید و انرژی آن را تغییر دهید.

شرکت در دوره معامله‌گر منضبط به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این دوره آموزشی برای شما که با امید داشتن درآمد بهتر و بیشتر وارد بازار بورس شده‌اید و یا قصد ورود به آن را دارید، تدوین شده است.
اگر در یک معامله‌ی پرضرر هستید، قیمت قادر است. دائماً از نقطه‌ای که ورود شما را به این معامله نشان می‌دهد دورتر و دورتر شود و واضح است که ضررتان در هر لحظه بیشتر می‌شود. در این میان، به‌جای پذیرفتن اینکه بازار از حرکت خود نمی‌ایستد، به امید برگشتن آن در انتظار می‌نشینید.

این امید تا آن جا ادامه پیدا می‌کند که میزان ضررتان از آستانه‌ی تحملتان عبور می‌کند. در اینجا معامله را ترک می‌کنید و هرگز نمی‌توانید باور کنید که اجازه داده‌اید ضرر این معامله برای شما تا این میزان زیاد شود.