درخواست مشاوره تماس

جشنواره

اصول فیبوناچی در تحلیل تکنیکال

فیبوناچی کیست ؟

فیبوناچی یکی از ریاضی دان های بزرگ جهان .(1170-1240 )بود که در شهر پیزای ایتالیا زندگی می کرد. در خصوص تاریخ تولد او گزارش دقیقی وجود ندارد،. در آن زمان شهر پیزا یکی از بزرگترین قطب های تجاری ایتالیا به شمار می رفت. پدری وی تاجر و یک مقام دولتی به شمار می رفت.

 

یکی از مورخین ریاضی دان به نام موریس کانتور. وی را شهاب سنگ درخشان اروپا .پس از دوره تاریک و سیاه اروپا نامید. از فیبوناچی چندین جلد کتاب در خصوص ریاضیات موجود می باشد. در خصوص فیبوناچی و مطالب ارائه شده .از سوی وی بحث های زیادی وجود دارد،. اما بحث تولید مث خرگوش که از سوی وی مطرح شد، .

سری فیبوناچی

زمینه ابداع یک” سری” که بعداٌ به ( سری فیبوناچی ) موسوم شد. _ را پایه گذاری کرد. چنین فرض شد که یک جفت خرگوش نر و ماده جدید به دنیا بیاورد، .

اگر هیچ خرگوشی از بین نرود، در پایان یک سال چند جفت خرگوش وجود دارد؟

معرفی سیستم اعداد اعشاری به عنولن جایگزینی بسیار کارآمدتر .به جای سیستم اعداد رومی که استفاده از آن زمان امپراطوری روم رایج بوده است، از جمله مهم ترین کارهای این ریاضی دان بزرگ در طول حیاتش بوده است.

وی در ابتدای اولین بخش از کتا خود با نام abci liber در مورد این سیستم چنین می گوید :

( نه رقم هندی وجود دارد 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8 و 9 ) که به وسیله آن ها و همچنین 0 که در عربی صفر نامیده می شود، .می توان هر عددی را به شیوه هایی که توضیح داده خواهد شد نوشت .)
اما آنچه در اینجا مورد بحث قرار خواهد گرفت،. دنباله ای از اعداد است .که توجه بسیار از متخصصین نظریه اعداد را به خود معطوف کرده آن ها را به شگفتی وا داشته است. وی در دوران حیات خود یک سری مشهور ریاضی به نام سری فیبوناچی را ابداع نمود .که بعداٌ زمینه ساز مکشوف شدن بسیاری از موارد فیزیکی در عالم بشریت شد.

این سری عبارت بود از :

1، 1، 2، 3، 5، 8، 13، 21، 34، 55، 89، 144 و….
همان طور که مشخص است. یک هارمونی و آهنگ مشخص در تولید این سری وجود دارد. این هارمونی بدین صورت است که هر عددی از مجموع دو عدد قبل خود ساخته می شود، یعنی هر عدد مجموع دو عدد قبلی خود می باشد. که اگر بخواهیم به صورت فرمول نشان دهیم، .

ساختار فرمول ریاضی آن به صورت زیر است:

an+1= an+an-1 , a1 = a2 =1
این سری انتها ندارد.و به صورت دایره هایی که مرحله به مرحله شعاع شان افزایش می یابد،. گسترده می شود. چنانچه هر عددی را بر عدد قبلیش تقسیم کنیم. عدد نهایی حول و حوش 1.618 می شود.
مثلاٌ اگر عدد 55 را بر عدد 34 تقسیم نماییم،. عدد حاصل 1.617 می باشد. که یک هزارم با عدد 1.618 فاصله دارد. در حالت عکس هر عدد را بر عدد بعد ار آن تقسیم کنیم، .نسبت در حالت تقریبی 0.618 به دست می آید. عدد 0.618 تنها عددی است. که اگر یک، تقسیم بر این عدد شود جواب حاصل مجدد از این ساخته می شود،. یعنی چنانچه یک را بر 0.618 تقسیم کنیم .حاصل 1.618 خواهد بود.

نسبت های فیبوناچی در قیمت های بورس و بازار سرمایه

ما قصد نداریم. در بازار چندان از سری فیبوناچی استفاده نماییم. و بیشتر ارتیباطی که بین نسبت های فیبوناچی وجود دارد. همان طور که عنوان شد، .ما در تحلیل بازار از یک سری نسبت های خاص مانند .38.2% ، 50% ،61.8% ،78.6% ، 100% ، 127%، 161.8% ، استفاده کنیم.

حالات خاص

گاهی در حات های خاص از 23.6%، 261.8%، 423% نیز بهره می گیریم،. اما نسبت به سری اول کاربرد کمتری دارد. این نسبت ها با استفاده از دو عدد 0.618% و 1.618% ساخته می شود.
به طور کل در بازارهای سرمایه و بورس از اعداد فیبوناچی بسیار استفاده می شود.

و به نوع محاسبات قیمتی که در سهم، کالا، اوراق و ارز لحاظ می شود مدل های مختلفی ترسیم. در چارت قیمتی در بورس و بازارهای سرمایه را داریم فراموش نکنیم که این یک سری از اعداد ریاضی هستند. پس در هر جایی که دوست دارید نمی توانید استفاده کنید .و ترسیم اعداد فیبوناچی بر روی چارت نیاز به تکنیک قیمت دارد. و اگر در بازارهای مالی نکان را ندانید چیز که با استفاده از اعداد فیبوناچی برای شما حاصل خواهد شد می شود فاجعه.

تجربه

موسسه آوای مشاهیر با زحمات مدیریت و هئیت مدیره این موسسه که تمام دغدغه این روزهایشان انتقال تجربه از افراد دارای تجربه به افراد جوان .( با سابقه کم ) سعی در پیشرفت علوم بازارهای سرمایه و بازار بورس دارد .

و در این راستا شروع به تولید فیلم های آموزش در زمینه آموزش بورس کرده است .تا بتواند به سهم خود گامی در بازارهای سرمایه و بورس بردارد،. نکته که برای مخاطبان این مقاله لازم است .ذکر شود این مطلب است .که موسسه آوای مشاهیر با هدف کسب سود در حوضه آموزش. وارد بازار آموزش نشده .

آموزش

و صدق این صحبت ما ارائه ویدیوهای آموزشی با زمان کم و با زمان بالاست و در این خصوص اگر به دوره ها مراجعه کنید. و در خواست ارسال فیلم های آموزشی رایگان را بفرمایید .برای شما ویدیوهایی با کیفیت ویدیو و کیفیت آموزشی بسیار نوینی ملاحظه خواهید کرد. که من فرزین حفار می توان به صراحت این مطلب را بگوییم .که نمونه چنین آموزشی در بازار ایرن وجود ندارد .و شما با دیدن آموزش های رایگان ما قطعاٌ حرف را تصدیق می فرمایید.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

ابزار بازار سرمایه

استفاده از تمام تکنیک های ابزاری در بازارهای سرمایه و بورس نیاز به دانش بالایی است .که شما با دانستن آن ها گام بزرگی در جهت پیشرفت خود در بازار مالی ( بازارپول ، بازار سرمایه) برخواهید داشت. اما نکته طلایی این است که ابزارهای تکنیکی برای بهبود عملکرد شما ایجاد شده است .و نه برای تخمین فرضی در ذهن شما در خلاف جهت روند بازار های بورس.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو