درخواست مشاوره تماس

جشنواره

اونس جهانی طلا و تحلیل تکنیکال

حرفه ای ها تلاش میکنند .که یک ترند بلند مدت طلا را با استفاده از ارزیابی چارت هفتگی بررسی نمایند. ترند قیمت طلا و معاملاتت رنج مانند دیگر ابزارهای بازارهای سرمایه شمرده میگردد. با استفاده از ابزارهای متفاوت شما میتوانید .تعیین کنید که قیمت قرار است روند داشته باشد و یا همچنان رنج باقی میماند.

قیمت طلا

قیمت طلا در ماه جون ۲۰۱۹ از محدوده رنج ۶ ساله خود بالا تر رفت و سقف بالایی طلا را تاچ نمود. زمانی که شاخص MACD سیگنال خرید داد مومنتوم مثبت گشت. شاخص MACD برای تشخیص مومنتوم بسیار مفید میباشد. و از میانگین متحرک برای تولید سیگنال تغییر و نشان دادن اینکه چه زمانی به مومنتوم مثبت یا منفی داده میگردد. بسیار مناسب است. تغییر روند MACD هفتگی بر روی قیمت طلا به معامله گران حرفه ای می گویندد. که مومنتوم قیمت طلا به سمت بالا حرکت میکنند.

بنیادی یا فاندامنتال طلا

اصلی ترین بخش فاندامنتال طلا این امیباشد. که آیا دلار آمریکا صعودی می باشد .یا نزولی. از آنجایی که طلا برمبنای دلار آمریکا قیمت گذاری می شود .وقتی که دلار آمریکا افزایش داشته باشد،. قیمت طلا در برابر سایر ارزها افزایش پیدا  میکنند. این بدان معنییست.. که قیمت طلا باید نزول داشته باشد .تا قیمت خرید دلار افزایش یابد. برعکس این نیز در صورت سقوط دلار صادق میباشد. معامله گران عموما نحوه نوسان قیمت دلار در برابر یورو و ین را برای تعیین این مورد بستگی می نمایند. زیرا این ارزها بخش عمده ای از معاملات روزانه را در سراسر جهان به خود اختصاص میدهند. طلا همچنین به عنوان یک دارایی امن در برابر بالا رفتن تورم به شمار میرود. هنگامی که تورم رو به افزایش است قیمت طلا در سبد دارایی میتواند آن را جبران می کنند.

حدسود یا حدضرر؟

یکی از مشکلاتی که اکثر تریدرها با آن درگیر می باشند، کمال گراییست. اکثر تریدرها دوست دارند. همه تریدهای شان با موفقیت و در سود بسته شود. که البته نمی توان به آنها خرده گرفت. چون کسی ضرر کردن را دوست نخواهند داشت. با این حال باز هم امکان ندارد .۱۰۰% تریدهایی که انجام می دهید. موفقیت آمیز باشند. و بالاخره ضرر خواهید می کنید.

اگر نتوانید با ضرر کردن کنار بیایید و دست به اقدامات خطرناکی همچون ترید کردن بدون گذاشتن حد ضرر (Stoploss) بزنید.صد در صد مطمئن باشید. در اثر یک حرکت بزرگ بالاخره تمام سرمایه خود را از دست می دهید. پس فکر ترید کردن بدون حد ضرر را کامل از سرتان بیرون کنید.

اما در معامله گری چه چیزی واقعا اهمیت دارد؟ تعداد معاملات بازنده؟ تعداد معاملات برنده؟ یا شاید هم هیچکدام!!! 

چگونه به تریدر طلا تبدیل شویم؟

 

شاید برای شماهم سوال باشد. که چگونه به یک معامله گر حرفه ای طلا تبدیل شویم .

طلا بعنوان یکی از پر نوسان ترین شاخص های مورد استفاده در بازار بورس و بازارجهانی 

از محبوبیت خاص و علاقه شدید معامله گران برای تحلیل و معامله کردن برخوردار است .

 

اگر شماهم میخواهید تا به یک معامله گر حرفه ای و موفق طلا تبدیل گردید. با ما همراه باشید.

 

برای اینکه در معاملات بر روی طلا موفق باشیم. اول از همه به داشتن شناخت کافی در مورد طلا و نوسانات آن احتیاج داریم .

با شناخت کافی طلا و بررسی حرکتهای آن گام بزرگی در معامله گری بر روی طلا برداشته اید .

بنابراین اگر تا به حال به چارت طلا به چشم بررسی نوسانات آن دقت نکرده اید. با ذهن خالی از هر تحلیلی لازم است تا مدتی را

صرف بررسی نوسانات و حرکتهای طلا در گذشته کنید. تا با آن آشنایی کافی پیدا نمایید.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

رفتارشناسی بازار طلا

بسیار راه برای تعیین احساسات در بازار طلا وجود دارد. یکی از برترین اندیکاتورها استفاده از گزارش تعهد معامله گران است. که در کمیسیون معامله کالاهای آتی قرار داده میشود.این گزارش به معامله گران کمک میکند تا دینامیک بازار را بشناسند.

گزارش های COT موقعیت داده ها را با توجه به دسته بندی آن نشان میدهد. این اطلاعات توسط CFTC بوسیله کارگزاری های و اعضای گروه گزارش می دهد. از آنجایی که دلیل اصلی این که معامله یک تریدر گزارش نمی گردد. متخصصان و افراد حرفه ای فرضیه های خاصی ایجاد میکنند .که بر مبنای آن اطلاعاتی از این پوزیشن ها بدست می آورند.

پوزیشن ها به صورت دسته بندی شده گزارش میشوند. برای طلا آتی و آپشن، این دسته ها شامل معامله گران سواپ، سرمایه گذاری های شخصی و سایر موارد قابل گزارش میشود. معامله گران سواپ شامل بانک ها و موسسه های سرمایه گذاری و. همچنین بازرگانان صعنت های خاص می شود. یکی دیگر از بخش های قابل گزارش معامله گران خرد است.

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو