درخواست مشاوره تماس

جشنواره

بورس اوراق بهادار

یکی از بهترین بازار‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری خرد و کلان در هر اقتصادی در هر گوشه ای از دنیا سرمایه گذاری در اوراق بهادار است،. بازار بورس اوراق بهادار با قابلیت ها و استانداردهایی که گذاشته .محل امن و مناسبی برای سرمایه گذاری به حساب می اید.

سرمایه‌گذاری در بازار  بورس نیازمند اطلاعات و همچنین تحلیل‌های سطح کلان و خرد نسبت به شرکت‌های بورسی  ثبت‌ شده .در بورس اوراق بهادار است. برای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار، سرمایه گذاران نیاز به یک محل یا منبع با اطلاعات آماری مناسب دارند .که در ایران سامانه ای برای این منظور آماده شده است. که به سمانه کدال مشهور شده است.

کدال

سامانه اطلاع رسانی کدال یکی از ابزار‌هایی که می‌تواند. به جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی درباره وضعیت و فعالیت‌های شرکت‌های پذیرفته شده .در بورس اوراق بهادار ایران به هر سرمایه گذاری در بخش خرد یا کلان اطلاعات جامع و دقیقی بدهد. و به این افراد کمک می کند تا تصمیم های منطقی در مورد سرمایه گذاری خودشان داشته باشند.

سامانه کدال با چه هدف و منظوری در ایران شروع به کار خود کرده است . ساماندهی، حفظ و نگهداری و انتشار الکترونیکی اطلاعات مالی و اطلاعات مربوط به سهام(مجامع و…) شرکت‌های ثبت‌شده در بورس اوراق بهادار ایران جز محدوه اختیارات سامانه کدال است .که به حق ب توجه به جوان بودن و ناپخته بودن این سایت در ایران عملکرد نزدیک به قابل قبولی توانسته است. ثبت کند.

ماده 2 قانون بازاراوراق بهادار

طبق ماده 2 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، «سازمان بورس و اوراق بهادار» در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و باهدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار و به‌منظور نظارت بر حٌسن اجرای قانون و بر اساس ماده ۷ همان قانون،. اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات در بازار اوراق بهادار و نیز نظارت بر افشای اطلاعات با اهمیت توسط شرکت‌های ثبت‌شده نزد «سازمان» بر عهده هیئت‌مدیره این سازمان است.

یکپارچه سازی

به منظور یکپارچه سازی و هدفمند کردن این سامانه سایتی راه اندازی شده تا تمام اطلاعات در کمترین زمان ممکن به انتشار عموم برسد. و این سامانه با سایتی که از طرف قوانین جهموری اسلامی ایران و با استناد به قوانین در حال اجرا است.

codal.ir

وظیفه نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات به نشانی codal.ir به‌منظور مكانیزه كردن و جمع‌آوری اطلاعات بورس  رو بر عهده دارد .بررسی و انتشار اطلاعات مالی  و بورس شرکت‌های ثبت‌شده در بورس است. نزد سازمان و سایر اشخاصی که طبق قانون بازار اوراق بهادار بورس  ملزم به گزارش اطلاعات خود هستند .جزء قوانین اولیه سایت های بورسی است.

وظایف اولیه سامانه کدال به شرح زیر است:

• آماده‌سازی و ثبت گزارش‌ها به‌وسیله ناشرانی که وظیفه انتشار اسناد محرمانه را بر عهده دارند
• دریافت و پذیرش گزارش‌ها توسط سامانه ( سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار با نام کدال)
• ذخیره و بازیابی گزارش‌های دریافتی ( جهت سهولت در دسترسی افراد در بازار)
• تحلیل و نظارت بر گزارش‌ها توسط كارشناسان سازمان (که با حسابدارهای مربوطه تایید می شود)
• انتشار اطلاعات به عموم ( جهت یکسان سازی دسترسی به اطلاعات برای تمام افراد)

سامانه جامع کدال با چه هدف و کارکردی طراحی شده است:

• تسریع در ارائه اطلاعات ناشران اوراق بهادار و افشای عمومی آن.
• ایجاد سازوکاری جهت تسهیل فرایند تهیه و افشای اطلاعات.
• ایجاد سازوکارهای بهینه و مناسب گزارش‌گیری و گزارشگری مبتنی بر اصول جهانی جهت فعالان بازار سرمایه.
• فراهم آوردن امكان دسترسی آسان استفاده‌کنندگان به اطلاعیه‌ها.
• فراهم آوردن امكان نظارت مؤثرتر بر نحوه ارائه و افشای اطلاعات.
• افزایش شفافیت اطلاعاتی از طریق کاهش دورۀ زمانی تهیه تا انتشار اطلاعات و افزایش دقت در محاسبات و کنترل‌ها.
• افزایش هماهنگی واحدهای درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و ارتقای سطح اطلاع‌رسانی

.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

در آخر دوباره لازم میدانم .که این نکته رو دوباره اشاره کنم. که سایت کدال در ایران یک سایت جوان و در حال پیشرفت است. و راه زیادی تا رسیدن به ایجاد یک جامعه اطلاعاتی برای کارا کردن بازارها دارد.

موسسه آوای مشاهیر افتخار خود می داند. که با معرفی بازارهای مالی (بازارهای سرمایه بورس  و بازار پول). در راستای گسترش بیشتر این دانش گام برمی دارد.
موسسه آوای مشاهیر خود را مفتخر میداند. که نقطه نظرات همراهانی که از این مقاله لذت برده اند .در بخش دیدگاه به اشتراک می گذارد.

دیگر آموزش های مرتبط:

چالش و هنر جنگ در روند بازار
اولین سهام در تاریخ بورس
کتاب معامله گر منظم
کتاب تحلیل تکنیکال