درخواست مشاوره تماس

جشنواره

حقیقت رفتار بازار بورس

در دنیای امروز، اقتصاد و جولانگاه. آن یعنی بازار و عنصر جدایی ناپذیر .این عرصه یعنی معامله ماهیت مدرنیزه یافته .و پا به پای دیگر شئون زندگی انسان ها در چرخه پیشرفت و تکامل، ابعاد تازه ای به خود گرفته است. و روز به روز به پیچیدگی های بیشتری دست می یابد.

معامله پایاپای

اگر معامله پایاپای را موج اول اقتصاد و پیدایش پول را به عنوان موج دوم. در بازارهای مالی بپذیریم. به طور قطع بازارهای مالی موج سوم اقتصاد هستند. که در آنها معامله نه بر روی اشیا و اموال قابل لمس بلکه بر روی مالکیت زمانی و ارزش. آتی موارد مانند ارز، سهام شرکت ها و اوراق بهادار انجام می پذیرد. مواردی که فرد در طی مالکیتش هرگز آنها را لمس نمی کند. اما از رشد و پویایی آنها بهره می برد.

بازارهای مالی

بازارهای مالی جایگاه مهم و جذابی برای کسب درآمد .و تولید ثروت محسوب می شوند. سرمایه گذاری در آنها از قید و بند زمان و قوانین دست و پا گیر معاملاتی رها شده و به سبب ایجاد موقعیت های مناسب کسب درآمد که گاهاٌ به معجزه شبیه می باشد. افراد بسیاری را به خود جذب نموده اند. اما از سوی دیگر فعالیت در این بازارها مستلزم پذیرش ریسک بالایی نیز می باشد .

ریسک و خطری که جز به مسلح بودن به دانش و کسب مهارت در معامله قابل کنترل نمی باشد.

زبان بازار مالی

بازارهای مالی زبان خاص خود را دارا می باشند. که لازمه فعالیت و کسب موفقیت در این عرصه جادویی دانستن. این زبانی که شاید بیشتر از اقتصاد به روانشناسی شبیه باشد.
در سالیان اخیر فعالیت های علمی بسیاری برای آموزش عمومی تحلیل بازارهای مالی به منظور سرمایه گذاری .و فعالیت در این بازارها در دنیا انجام شده. که حاصل آنها دو شاخه تحلیلی در بازارهای مالی ( بازار پول و بازار سرمایه )با نام های تحلیل فاندامنتال .و تحلیل تکنیکال می باشد. هر چند هر دو این روش ها هدف و منظور واحدی را دنبال می کنند. اما در حقیقت هر یک از دیدگاهیی جداگانه سعی در حل معمای درست و موفق دارند.

علم تحلیل

ارایه تعاریف کلی که در بسیاری منابع از این دو شاخه از علم تحلیل ارایه شده تکرار مکرات است .اما شاید بتوان برای درک بهتر این دو مفهوم از مثالی ملموس در زندگی بهره گرفت.
تصور کنید .که فردی به شما پیشنهاد سرمایه گذاری در یک فعالیت تجاری را ارایه می کند. منطقی به نظر می رسد که شما به عنوان کسی که می خواهد دارایی و سرمایه خود را به مخاطره بیندازد. پیش از اقدام به این کار به مطالعه جوانب کار خود باید بپردازد.

دنیای انتقال ثروت

دنیای امروز با قابلیت های الکترونیکی که در اختیار جوامع مختلف قرار داده است. محل مناسبی برای انتقال ثروت های است .که سال ها در یک حوضه مشخص بین افراد خاصی از اجتماع تبادل میشد.پس باید از این فرصت مالی بیشترین بهره را برد .

تجربه

من فرزین حفار با قاطعیت می توانم بگویم .که ابزارهای مالی هر روز در حال پیشرفت هستند .و بسیاری فرمول و پیچیدگی در بازار هر روز پا به عرصه وجود می گذارد .اما اقتصاد را باید ساده دید و حاصل عرضه و تقاضا پس هر زمان عرضه یک کالا دچار کاستی شود. و تقاضا کماکان وجود داشته باشد .باید به صراحت گفت قیمت به سرعت رو به افزایش است و برعکس هر زمانی کالایی با عرضه مناسب وجود داشته باشد .و تقاضای آن کالا از بین برود به سرعت قیمت ها می توانند افت را انجام دهند.

نظریه پرداز

دیدگاه آدام اسمیت بی شک به عنوان یک نظریه پرداز اقتصادی در حوضه ایجاد بازارهای بزرگ و دست نامرئی بازار یک دید اولیه و از تمام وجوه کامل است. و با پا گذاشتن اقتصاد به عصر جدیدی از اتفاقات و نگرش ها جان مینارد کینز دنیای مالی را دگرگون کرده. پس اگر شما هم می خواهید در بازارهای مالی ( بازار سرمایه و بازار بورس) عملکرد خوبی را داشته باشید. و به عنوان یک شغل به آن نگاه می کنید. بی شک موارد بسیاری در بازارها است .که باید یاد بگیرید و فراموش نکنید. که اولین سرمایه گذاری شما باید روی دانش شخصی خودتان باشد.

هدف موسسه کارآفرین آوای مشاهیر:

پرسش هایی که سعی شده در این قسمت در موسسه کار آفرین آوای مشاهیر در راستای آموزش بورس در شیراز منتشر شده. به طور مختصر پاسخ داده شوند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

موسسه آوای مشاهیر تمام تلاش خود را به کار گرفته است. تا پرچمدار دنیای ترید در بازارهای مالی و سرمایه باشد .و از اینکه نقطه نظرات خودتان را با ما به اشتراک می گذارید .

پیشاپیش از شما سپاسگزاریم

از کجا شروع کنم؟

دوره جامع نوابغ بورس

دوره معامله گری طلا

دوره نوابغ توربو